Blagoslovljen križ, zavjetni dar pomoraca

82
Blagoslovljen križ

Na svečanoj Misi za sve pomorce u čast Svetoga Nikole, zaštitnika djece i pomoraca, juče je u bazilici Svetog Tripuna u Kotoru blagoslovljen križ na spomen 1700. godišnjice Milanskog edikta kojeg sljedeće godine obilježava čitav hrišćanski svijet.

Taj križ, zavjetni dar pomoraca, tokom 2013.  godine biće postavljen na kupolu zvonika Gospe od Zdravlja na tvrđavi San Đovani.

Križ je blagoslovio biskup kotorski monsinjor Ilija Janjić u prisustvu vjernika.

Ovom činu su prisustvovali i Nikola Bukilica, predsjednik Skupštine opštine Kotor i direktorica pomorskog muzeja Crne Gore-Kotor mr Mileva Pejaković-Vujošević.

Po običaju na svečanoj svetoj Misi djeci su od Sv. Nikole podijeljeni pokloni.

Vikar kotorske Biskupije don Anton Belan je pozvao vjernike da se prijave za nošenje križa od katedrale do Gospe od Zdravlja, u procesiji koja će biti naredne godine u vrijeme korizme.

proslava u katedrali
svečana sveta Misa

82 KOMENTARI

  1. Oprostite mi gospodo,moderatori,jel ovo neka šala mala,ili, ne daj bože, neukusna šala,pa da sa svetoga Nikole iz decembra 2012 godine “(po)skočimo” do Malog Gopođindana septembra 2013 godine? I onda…tak normalno… ovi “kršćani” pokazuju svoje”pravo lice”?

  2. Čitam ove gluposti kako se koljete i prepucajete. Mene su učili da je svak mio koje vjere bio. Nekad se postidim nečijih komentara, nekada pomislim pa ima i bolesnoga naroda. Ali znajte da je Boka Kotorska vazda bila zajednica i to bratska katolika i pravoslavaca-Slavena. Razmislite, niste li vi možda neka iskra od onih mutikaša koji bi željeli da zakuhaju u Boki Kotorskoj ??? Katolici koji slave krsno ime , dje to ima u svijet nego samo u našu Boku Kotorsku i Konavle !!! Poštujemo i Beograd i Zagreb a li ne one koji su nas podvojili i koji su ratno huškački nastrojeni, netrpeljivi, ksenofobi, nacionalisti, šovinisti. Ne, to nikako. Kako je ružno čut kako mnogi govore pa ovi latini ovđe, pa za ove da su šljegli ozgora, pa za ove da su oj Moravo… Boka Kotorska je oduvjek bila muiltietnička zajednica. Ođe su nekada živjeli i česi i jevreji i mnogi drugi narodi što svjedoče današnja prezimena mnogih porodica. Okanite se toga posla ko je ko i odakle je ko, no se prihvatite rabote, imajte razumjevanja za sve koji nijesu vaše vjeroispovjesti, sve koji ne zbore istim jezikom i dijalektom kao vi i ne pišu istim pismom kao vi i koji se ne krste kao vi. Ali svi vjerujemo u jednoga Boga a ima i onih koji su ateisti i oni imaju pravo na to. Pozdrav za sve slušaoce a život je tako kratak viđećete već možda sjutra???

  3. ***** Za sebe i za još par njih čitaš *****
    ——————————–
    *** Dešava se onda kada verujem Bogu i Kristu ***
    ————————————–
    * Ne može osoba biti isceljena,ako ne veruje da ima Bog koji izobilno daruje isceljenje * Ja sam predivna osoba,jer jesam od predivnog Boga * U svakoj krštenoj osobi jeste izlivena i izliva se ljubav Božija * Isus voli malu decu * Gospodin blagosilja decu * I danas,bolesne isceljuje Kristos * U meni jeste sve predivno,jer jeste od predivnog Boga * Gledajući generalno globalno,i danas,mrtve iz grobova podiže Kristos * Izašavši iz crkve Božije,tih dana,šetajući kejom,sretnem ti ja neku ženu,a ona bosa i noge joj krvave,posvedočivši joj,kao i sada vama da me jeste spasao i iscelio Kristos,kaže ona meni : “ hvala Bogu da je pogledao na mog Djordja “,a ja nadošavši,malo posle,istog dana,oni kontaju i ja kontam,da je ta žena pokojna majka Miroslava R.,Gospodin da joj dušu prosti,jer Bog prosti dušu i živima * I danas slepima daruje vid Kristos * Moja obitelj je predivna,jer jeste od predivnog Boga * “A vas Gospodin neka umnoži,i neka imate izobilnu ljubav jedan k drugome,i k svima,kao i mi k vama,Da bi se utvrdila srca,vaša bez prijekora u svetosti,pred Bogom i Ocem našim,kad dođe Gospodin naš Isus Krist sa svima svetima svojim,Amen. “ * Oni što su glumice i glumci,verujem da nisu glumice i glumci,ja ih nazivam umetnicima kojima je,izmedju ostalih dana,kao i danas,dato dovoljno talenata od Boga,u njima dubina doziva dubinu,izmedju ostalog,oni su postavljeni da bi se otkrili istinski glumci iz naroda i izvan naroda,skuplajući materijal za novo istinski ostvarivo delo,oni su izoštreni,iskusni,širokog srca i uzvišenog uma,inspirisani Duhom Svetim,poslati od živog Boga,da unište dela djavola * Moji susedi su predivni,jer jesu od predivnog Boga * I danas gluhima daruje sluh Kristos * Ja živim u predivnom okruženju,jer jeste od predivnog Boga * “Ako otpuštate ljudima pogrješke njihove,otpustit će i vama Otac vaš nebeski.Ako li ne otpuštate ljudima,ni Otac vaš neće otpustiti pogrešaka vaših. “ * I danas,nikome ništa ne zameram,nikome ništa ne uzimam za zlo,nikoga ne osudjujem i svima sve praštam u ime Kristovo * Od srca svog,želim vama,koliko da vas ima,u zdravlju da vam bude sve,koliko je do mene,da tako bude * I danas sve djavole izgoni Kristos * Kroz sve i nad svima slava Bogu Isusu Kristu jedinome Spasitelju * Do sledećeg deljenja,ljubim,volim i pozdravljam *

  4. Evo Mare radi istoriske istine prekucao sam strnice iz knjige PRCANJ Don Nika Lukovica, pocevsi do strane 93., iz izdanja knjige iz 1937. Naka rijeci budu blage, a dokazi jaki.

    Narodna skupština 1848 godine

    Revolucionarna godina 1848 snažno je odjeknula i u Boki, i to u ustanku,
    koji je buknuo u Grblju i u velikoj narodnoj skupstini, koja je odrzana na Prčanju. Pojavom hrvatskog bana Jelačića oživljele su zamrzle nade u svim jugoslovenskim zemljama. Bokelji su naime bili potaknuti od Hrvatskog Sabora u Zagrebu i sa vise strana (iz Hrvatske),a u zadnje i sa proglasom crnogorskog vladike Perta II Petrovića – Njegosa od 20 maja 1848, da se izjasne za sjedinjenje sa Hrvatskom i Slavonijom. Uslijed toga sastali su se Pretstavnici bokeljskih općina i ugledni Bokelji – oko 400
    na broju – dana 13 juna 1848 u dvorištu franjevačkog manastira sv. Nikola na prcanju,
    da se dogovore. Medju uglednim učesnicima bio je mladi Stefan Mitrov Ljubisa.
    Glavni pokretaci ove skupstine bili su: kotorski nacelnik Mato Netović
    i budvnski D. Ivaniš. Tada je bio načelnik prčanjski kap. Anton Sbutega. Pošto su
    složno i mirno i u bratskom razgovoru izmijenili mnijenja, stvorili su ove znamenite zaključke, koje su u obliku odgovora poslali Vladici i Hrvatskom Saboru.

    Odgovor Vladici glasi ovako:

    Od strane skupštine naroda bokokotorskoga Slavnomu Prevashoditestvu Gospodinu Mitropolitu Cernogorskomu. Primili smo od Vašeg Prevashoditelstva, pročitasmo
    pismo od 20 maja u kome nas prinuđavate dase Banu od troedne Kraljevine združimo.
    Podanašnom datom pišemo Saboru u Zagreb da mi nikakvo protivie nemamo
    saedinitise sviem državama slavenoserpskoga (naroda), kad one postanu samostalne, a bez tudjeg upliva pod Carskom Krunom, u koliko obećavate ruku pomoći protiv svakog Inostranog napadenija mi Vi zato blagodarimo naime svega naroda.
    U prečem ostaemo s otličnijem počitanijem i nadamo se tverdo u beskolebno
    daćete poznatim radom biti. Nama ce biti ta potreba svagda bratinski priskočiti s
    koiem ostaemo navijeki pokoritise itd.

    Perčanj 13.I Đunia 1848 potaliano

    Hrvatskom Saboru odgovorili su ovako:

    Slavnom Saboru Hervacko – Slavonskomu

    U Zagrebu
    Naša su obštelstva imali čast primiti mnoga pisma od strane Hervackoga naroda u koima e bitna Vaša želja da se današmja Kraljevina Dalmatinska vašoi državi saedini.
    Naiperva i naisvetia naša dužnost ta e javiti pred svietom da mi Dalmatinci niesmo
    no bokezi. Što smo potrajali do danas na ta poštovana pisma odgovoriti, uzrok e
    tai samo što kroz različite događae nijesmo mogli narodni duh i narodno mnijenje
    tome poslu upitati. Ali danas u dobar čas skupili se kao pravom naroda bokokotorski poslanici edinokupno Vama naši odgovor kao ti šaljemo.Bez sumlje kraljevina Dalmatinska, koliko ovoi za sad skopčano okružie bokokotorsko pripada po polozaju, po istorii, po eziku i po plemenu većeg broja slavenskoi-srpskoj narodnosti. Bez sumlje
    kad bi nadstoeći dogođai do toga koračali da se država slaveno-serpska toest
    j u g o s l a v e n s k e u edno saedine pod štitom ćesarskiem, bez upliva nikakve
    tuđe narodnosti kao na primjer talijnske, madžarske, njemačke i tako dalje, bez
    sumlje Bokokotorska protivna biti neće da se želja Vaša ispuni što se saedinjenje našeg tiče.
    Ali današnja obstojateljstva, a na vlastito ono što ste Vi Ugarskoj Kruni podložni, ne dopušta da mi za to saedinjenje žertvujemo nezavisnost naše narodnosti, koja je
    nama pripoznata u novomu ustavu Carstva Austrinskoga.
    Kada svaka j u g o s l a v e n s k a država pravilnim putem postane samostalna bez tuđeg upliva, kad se zbude ono što svi želimo toest osnova s l a v e n s k o g
    c a r s t v a pod carskiem štitom, kad naiposle ednake prava budu slobodna među rečenima državama ugovorena i postavljena, okružie bokokotorsko od svoe strane radosno će sebe u tomu savezu pripisti.
    Na protiv toga ako država Hervacka i Slavonska žele i mogu s nama u zadružestvo
    doći pod ustavom 25 aprila ove godine, da snama u edno u novomu
    konstitucionalnomu životu uđu, okružie ovo ništa radosnie zahtivati nemože.
    Toliko za sad na poziv Hervackoga naroda imamo čast Vama prestaviti, ostajući bratinskie privrženijem, čekaćemo od Vas skori otpis s tiem dodatkom da bi smo
    od Vas radi znati pod koiem uslovom Vi bi ste s nas u Vaše zadruženstvo primili.

    Cattaro li 13 giugno 1848

    M. nettovich podesta di cattaro per se e suoi rapresentanti della sassa comune
    D. Ivaniš podesta di Budua per se e suoi representanti della sessa comune
    Nicolo Stanich podesta di Castelnuovo
    Ballovich Podesta di Perasto
    M. ivelich podesta di Risano
    S. Dabinovich capo comunale di Dobrota, – G Vučković da Yuppa – G. Sisich –
    A. Sbutega capo com-le – croce di Stiepo Perazich sindico di Pastrovichio –
    di Nicolo Ivo Zec sind. di Pobora – A. Stanisina Martinovića sind. di Braić –
    Giov. Marinovich cap. Com di Stolivo. – Giov. Calugerovich vecchiardo –
    P. Andrović sind. di Cartole – di Giov. Stegich v. Sind. da Cartole – Spiridion Barbich vecchiarda – di Srijepo Giurov Starčević da Chertole v. Sind. Constantino Carsanaz
    sind. di Listizza. Natale Giuranovich capo di Scagliari –
    Spiro Moscov cap. di Spigliari – di stanco Milovich da Cartole capo del pase – capo di Lepetani – di Andrea Liyya vec. Della contea di Zupa – di n. Biocovich – di Stiepo Jochich cap. da Cartole Lazo Lakicević da Cartole Giuro Tripov Petkovich, capo locale da Teodo – del capo locale di Lastva illeterato

  5. Књаз Никола I Петровић Његош
    Пјесник и вила
    Цетиње 1893.

    …Без Боке је Српство било
    ка’ невјеста без ђердана,
    или момак без челенке,
    ил’ без коња од мегдана.

    Ах, дивна је српска Бока,
    може Босфор да засрами!
    На свој земној површини
    чиме она да се сравни?…
    Adio Mare …kotoraninu 2 falsifikat Svetog Petra Cetinjskog

  6. Ma nisam htio ali radi kotoranina 2 sam ipak morao te sta je pisao u New York(USA) slavni politicar i istoricar Charkes Seignobos 1900g. u svojoj knjizi Politicka istorija Evrope od 1814g.

    Montenegro
    Charles Seignobos, A Political History of Europe, since 1814, ed. S. M. Macvane, H. Holt and Company, New York, 1900, pp. 663-664; excerpt from chapter XXI The Christian Nations of The Balkans, subchapter Servia and Montenegro, passages Montenegro

    Tchernagora, better known by the Italian name Montenegro, is a small, almost inaccessible country lying in the range of mountains that skirts the eastern Adriatic. It had maintained itself as a practically independent district within the Ottoman Empire. Its inhabitants,(nkeni stanovnici) Orthodox Serbs(parvolsavni Srbi), nominally Turkish subjects, formed a small nation of armed mountaineers, governed by a family of national and religious leaders who succeed each other from uncle to nephew, with the title of Vladika or prince-bishop. It was a democracy of warriors; the women cultivated the land and the men practised arms. The neighbourhood of Herzegovina gave Montenegro a political rôle; the Vladikas became allies of Russia, which used the Montenegrins to rouse the Christian Serbs of Herzegovina and to make raids upon the Turks.

    Adio Mare i Adio kotoranine 2., a cika Joli neka prevede onaj prcanjanin.. dokle braco da se dokazujemo da je ovo starije od knjiga Rotkovica, Adjica i novih ‘akademika” sa britvom u ruci…hehehe nemoj brate Slavko nisam na tebe mislio hehehe

    • Mare slabe vajde od mene ja ti nabadam samo po koju Ruskog.
      Ali ti je knjiga slab argument, jer koliko mi se cini odje se raspravlja o Boki, a ne o Crnoj Gori, pa si izgleda ponovo pobrkala godine i kartu Balkana iz toga vremen, Crna Gora dobija izlaz kod Bara i Ulcinja na more nakon Balkanskih ratov , tako da se ova knjiga ne moze odnositi na Boku jer nije bila u sastav CG u vremenu kad je pisana. A i autor je diskutabilan.
      Do sledeceg pisanja adio Adio Mare!

      • Ma fra Vito,
        Nisam vami pisala, nego kotoraninu 2…hehehe

        Za vas imam vremena i ako me pozovite na caffe hehehe
        Ma ove ruskinje su hladne, samo bi da piju, a nista da ucine hehehe

        Sto se tice ovog “diskutabilnog” pisca, nikad do skoro nisam ni je cula za njega, ali sta da radimo, kad je covjek pisao, a pametni ljudi sacuvali hehehe.

        Sto se tice Boke znam da je tek 1945 godina na silu i prevaru usla u CG inace bi bila Zaliv .r.a.s.i. Svetaca hehehe
        Ma najbolje bi bilo da nas jopet zovu Mletacka Arbanija, i da nam Beruskoni dovede jos investitora iz Italije ka i ove za ovu struju.

        Evo malo i za vas a sto je stampao pok.Niko Lukovic( sigurno je i on diskutabilan …hehehe)

        In the year of 1848, the Assembly of the Gulf of Kotor (Boka Kotorska), made a decision not to unite with Croatia and Slavonia, although even a Montenegrin prince-bishop Petar II Petrovic Njegos advised them to do that.
        On the contrary, the people of the Boka Kotorska (Bokezi, Bokelji) informed Njegos that they want unification of Serbs.
        Similary, they wrote to Croat Assembly in Zagreb.
        In the letter could be seen that the main idea of Bokeljs was the unification of Serbs and after that of other South Slavs.
        They stated very clearly that “The Gulf of Kotor, according to its location, history, language and tribal majority belongs to Serb nationality”.
        The concept is written by Stefan Mitrov Ljubisa, the famous writer and true Serb patriot from Budva.
        With minor changes the letter is sent to Zagreb.
        The printed version is published by don Niko Lukovic.

        Srecna Slava Svetog Nikole po julijanskom kalendaru svima koji sutra slave

        Adio Mare…Adio fra Vito hehehehe

        • Mare pristajem na kafu, samo pod dva uslova, da neces da me muvas i da ne pijes puno kafe 🙂
          I jos jednu stvar odredi znak raspoznavanja, da znam da si ti ona prava Mare, da ne sjedim s nepoznatim, znak kakvoga svijeta ima.

          Adio Mare do kave !

          Sretna Slava Sveti Nikola !!!

          • Hvala vam moj dobri fra Vito, i ne brinite popit cemo mi kafu uskoro.

            Ja sam cestita svima koji danas slave Svetog Nikolu, ali mi to gospodin Slavko nije pustio, jer sam ga opomenuo da ni jedan clanak o danasnjoj Slavi (Udruzenja pomorskih kapetana) Svetog Nikole nije napisao ni rijec napisa’..”sram” ga bilo…

            A da sam ti ja prava Adio Mare, jesam, ali jos neke ima okolo?hehehe djavo si mi ti fra Vito..
            A znas li ti ovoga kotoranina 2 sto se tako zesti na mene jer ga istina boli?
            Ako ga znas da mi ga pokazes, da vidim tog zlocestog Skaljara, koji su uvjek bili cestiti i posteni po Zagrebu gradu hehehe
            I da znas da necu vise da pisem nista na ovom portalu, sto mi jw ukinuo cestitku svima koji danas slave Svetoga Nikolu.

            Adio moja Mare i Adio fra Vito do skorog vidjenja u , jer moram otic za Bozicne praznike kod mojih u Niksice(hehehe), da se malo stufam, a neka ovi “podobni” aplaudiraju u prazno.

  7. Ne čudite se gospođi Adio Mare,jer ona nije kriva niti može pred zakonom da odgovara za svoja djela?Ako pažljivo pratite vrijeme njenog javljanja na ovom i drugim portalima-lako će te zapaziti da se ista javlja u vrijeme kada ostali kršteni svijet je na spavanju?Nije teško odgonetnuti-da vlasnik njene tabule raze- drži je podalje od sebe i zato joj je dao jkamarin da u njemu bleji i spava?Sirota gospođa Adio Mare-ima stimu od svog vlasnika,koliko i od njenih oponenata na ovom i drugim portalima?Hehehehe …eee….

  8. Ma moj sjor Vito nemojte se ljutiti,
    Ja tako napisal’, ka’ sto mislim, sta cu…?
    Nemam. ja sto pametnije radit’, pa cakulam ovako, a i jer nemam para da idem kroz restorane, a niko me vise ne zove, moj sjor Vito.
    Znam nema se…ponjela maca…hehehe, a i pristarilo se, pa ovi sto imaju zovu samo ove mlade…a Jole me ne abada hehehe
    Ma niste me uvrijedili, mene brani Slavko mandic jer ne pusta nikoga da me uvrijedi osim da mi kazu da sam glup/a, nacista, bliznica, i puno toga moj sjor Vito.
    Samo sto mi je cika Jole svasta pisa’ nego sreca pisao je nekom Iliji Bijelicu i nekom Bjeladinu Humcu, pa se nisan ni mogla zestiti na njega.
    Nego ako ste proucavali istoriju od 800g.kako je prva crkva Sv.Trifunu izradjena 809.g trebali bi da znate na temeljima koje stare crkve je izradjena.
    Neki kazu na temeljima stare crkve Svetog Nikole, a Boga mi sam nasao da neki zbore i na temeljima stare crkve Svetog Georgija…ma ko ce ti ga znati davno je to bilo, a “fabricirnje” povelja je bilo svojstveno Bokeljima jos od davnih vremena do danas.
    Prije su falsifikovali povelje o vlasnistvu, a danas u Katastar Listove Nepokretnosti hehehe.
    Sve je ostalo po starome moj dobri sjor Vito.
    Nego odoh da spim.
    Adio Mare i adio sjor Vito hehehe

    • Laka ti noc povera More
      I ne zaboravi da nabavis Kokola da ti drustvo pravi, znas na kojega mislim iz serije Miljenka Smoje.
      Mare ostavi se skuribande, finili su Mare bali. Tempi belli, tempi passati …
      a i pusti se cakula, ahahahahahaaaaaaaaa
      Adio Mare, stoj mi zdravo i vazda ti stojalo pravo.
      Mirna Boka ! Adio Mare, Adio, Adio, Adio

  9. Međed ispod brda Huma-Peluzice-kroz pokušaj mijenjanja svog bića pišući ćirilicom-omakne mu se pa kao mrzi latinicu i obrtno!Ništa čudno-morate ga istrpjeti jer jesen i proljeće su doba kada Medo ne arlauče no bleji i potrebna mu je dupla doza za oparavak ! Zato se i javlja ciklično na ovom portalu-i vrlo rijetko na Portal analitiku pod oršo Duklja-Zeta Crna Gora! Pazite se dragi čitaoci bolest je svačija i ne treba se niko za to rugati? Gospođa-Ona je bezazlena i dosta zna što drugi neznaju-mržanja je njena glavna osobina-pa u tom bjesnilu omakne joj se da je i Prevlaka na samano dno Grbaljskog Polja?Znate ova gospođa pripada bratstvu izuzetno sposobnih i vjekovno školovanih čimbenika-ali kakapiceti njihovih “tankova” su vrlo skromni i ne viši od bočice od litre-što izaziva prelivanje ako im u tabulu razu sipate više?Zato ne treba njih kriviti za ove “vrline”-jer su to bilia gospoda-naseljena u slivu potoka Zvjeronjak,sa područja Cetinja-Humaca, koja su uvijek imale sluge koje su dopunjavale,pre svega, njihove intime u okviru obitelji,pa se kao posledica javljala falično-bezopasna pusta genetika-od sto otaca kilava nasleđa?
    Ja je žalim i ne osuđujem!A vi dragi čitaoci?Ne daj bože ove njene muke-guke ni zlotvorima!!!!

    • E moj Baltazare Njeguski hehehe
      Idi jadan ne bio, moli koga da te vrate u Vojni odsjek da se smiris od muke.
      Eto koliko si zapjenio da ti se pocelo svasta prividjati… Medo, Hum-Peluzica-Prevlaka, Grbaljsko polje ravno,am i Cetinja-Humaca….heheheh
      E da jos spomenes Krstac bio bi blize pogotku ovako heehhehe

      Na Analitiku se javljam samo kad vidim da si ti nesto po obicaju”pametno” u stilu SFRJ vojnika napisao, pa da te pohvalim na znanju istorije komunisticke partije Njegusa i Prcanja hehehe
      Sve sto si naucio si cuo od pok. Dusana Zivkovica ali ti on nie reka sve sto je znao …na sercu, inace bi tek onda imali problema.
      Ali ti toliko fali Duklja-Zeta-Crna Gora cika Jole Prcanski hehehe

      Zar ne vidis da ja ne znam cirilicu, niti mi je ova tastatura takva, nego ti ja copy/paste sa raznih webova…ali se tome treba dosjetiti…QI…?
      Nego da ne zaboravim, kakve veze ima baba Mile sa Cetinje_Humaca?

      Boze Pravde ti nam daj, a za Jola se ne brigaj…
      Otici ce sarmu nece probat’ hehehe
      Adio moj cika Jole ne mogu viseeee!!!!

  10. Dje si Vitomire,
    Kako su govorili Bokelji za vrijeme Mlecana?
    “Correnido già L’antica consuetudine che li capi della vllla di Stolivo solessero portarsi ogni anno nel giomo dell’ Invenzione della Santassima Croce a Perasto et ivi presentare al Capitanio e Giudici di quella fedelissima Comunità le primizie di frutti i fiori della stagione, è comparsa dinanci.
    Prevod originale hehehe
    Да је истина да су, на основу веома старог обичаја који се откако људи памте одржавао све до 1749. године, главари села Столива, то јест кмет и вијећници, сваке године на дан Проналажења Светог Крста (3. маја), долазили у Пераст и предавали начелнику и вијећницима ове Општине прве сезонске плодове цвијећа и воћа, примајући као узврат ручак.”
    Kate je u pravu 100%
    Rus Tojstoj u svom putopisu iz 1690 godine kaze da u Boki od Hercegnovoga pa nadalje stanuju Hrvati je najbolja cinjenica da Hrvata nije bilo u Boki do pocetka I svjetskog rata ili malo ranije kao soldati Austrougarske.
    Jsno je iz ovog putopisa tvrditi da je i onda kao i danas da u u Boki u ogromoj vecini zivjeli pravoslavni SRBI.
    Treba se zapitati kako to da nema niti jednog Srbina Katolika a pravoslavnih Hrvata ima i to podosta i svi govore KRST a niko Kriz hehehe
    Adio Mare, adio Vitomire i adio Jole Dripnjaku

    • Dje si Adio Mare
      Vidim da si bija jako kuriozna, pa si pozurila da provjeris ko ti je stavio komentar, zbog takvih moj mail je potpisan imenom i prezinenom, pa kad si kuriozala mogla si da provjeris sve informacije, ja jos uvijek mislim da je Kotorska bolnica u Bokokotorskom zalivu, da je Prcanj i istom zalivu, a ako oni nijesu tamo onda mi javi da znam odakle sam, unapred Hvala.
      A ako mislis da cu ja kuriozati ko si ti Adio Mare ne pada mi napamet, jesam iz Kotora ali me Kotorske kuriozece ne interesuju, niti se potpisujem sa alter ego.
      Nikada nijesam nikoga prebrojavao pa necu to raditi ni ovdje danas, jer mislim da za sve nas pos svodom nebeskim i ovim malim zalivom ima dovoljno mjesta, bilo koje da smo nacionalnosti, vjere, boje koze i kojim god jezikom govorili da se mozemo razumjeti kad to hocemo, to zadovoljsto ostavljam tebi i drugima.
      Da ti se izvinem ni to necu, jer mislim da te nijesam uvrijedio Mare, a i istoriju sam proucavao samo od 800. g na ovamo.
      I na kraju sto bi Patrijarh Srpski Gospodin Pavle reko : „Nismo birali ni zemlju gde ćemo se roditi ni narod u kome ćemo se roditi ni vreme u kojem ćemo se roditi, ali biramo jedno – da li ćemo biti ljudi ili neljudi.”
      Adio i tebi Adio Mare i stoj mi zdravo !

    • Đe si Sora Mare,
      Pišeš kako su govorili bokelji za vrijeme Mlečana, pa normalno Italijanski ,koji je nastao od Latinskog i starogrčkog od čega su svi moderni jezici nastali kasnije, Bogu hvala,kolijevkama kulture,
      Nego reci ti meni što ćemo sa, avlijom,dzamadanom,muštulukom,berićetom,konakom,dzezvom,itd.da ne nabrajam.
      sve Srpske rijeci a ? ima ih vise nego Slavenskih u Srpskom jeziku,
      Znaš što mi u Boku kažemo,
      GOVORI SRPSKI PA ĆE I TURCI DA TE RAZUMIJU,
      U Boku se vazda govorilo SRPSKOHRVATSKI, pogledaj stara dokumenta i diplome i za vrijeme Austrije,a narod je govorio:GOVORIMO NASKI
      Ostavi se prepisivanja putopisaca, pijanih a neki bogami i od sifilisa oboljelih a znaš sifilis napada mozak ne samo p…. organ,pa se svašta čeljadetu može umbrat a bogami ko je znao pisati ,svašta i napisat,
      znaš dobro, Adio Mare na koga mislim.
      U arhiv kotorski piše da kada su trgovci iz Kotora krenuli na pazar u Nikšić ,povedoše sa sobom čovjeka koji je dobro zborio turski da bi se mogli sporazumjet sa nikšićkim trgovcima i mještanima.
      Hrvata u Boku je bilo uvijek i bit će na tvoju žalost, ne bas puno u pravu si ,a što ćemo sa Turcima , Arbanasima, Grcima, Ilirima, Pravoslavne vjere koji sebe danas nazivaju Srbima,a svaka čast pravima Srbima.ali su bar nekima prezimena ostala islamska sa dodatkom IĆ,vjerovatno iz poštovanja prema precima,
      a danas sve veliki Srbi ,ima ih i teških nacionalista sa 0% Srpske krvi.
      Oni nisu ni Slaveni a kamoli Srbi moj Adio Mare,
      Ako si vjernik ,velike stvari jeli se kaže Krst ili Križ,zar ne ?
      Jedan je Isus Krist ili Hrist i jedno raspeće.
      Malo pouke Adio Mare,
      Ne postoji univerzalna Pravoslavna crkva ,vec su sve podijeljene i svaka ima nacionalni predznak,dok Rimokatolička crkva i Islam,su svjetovne i nemaju ta opterećenja,svako može biti vjernik bez obzira na nacionalnu i rasnu pripadnost ,sve nacije i boje kože su zastupljene.
      Boka je uvijek bila dio Zapada i zapadne kulture sa vjerskim većinskim stanovništvom Rimokatoličke vjere,tek poslije Morejskog rata dolazi do obrta silazak ljudi iz brda na more mnogi od njih i ne bješe hrišćani i prihvatiše pravoslavlje odnosno Srpsku pravoslavnu vjeru i tako postadoše Srbima.
      Dusan Popović, Srpski pisac, u svojo knjizi piše ; da unuk Stevana Nemanje osnivača dinastije naše srednjovjekovne države ,kralj Radoslav više se osjećao Grkom nego Srbinom .
      Kako objasnjavas Adio Mare da Srbi iz Herceg Novog pjevaju u klape i imaju klape a ne udaraju u bubnjeve i duvaju u trube kao trubaci iz Guče,a SRBI su, iako je Novi bio pod Turcima,pa imamo glavnu crkvu u starom gradu Novskom sa minaretima na ćoškovima crkve i česmu u obliku turbana a valjda znaš porijekljo “muzike” ako se tako može nazvati, trubača iz Guče,
      Veliki umjetnik Goran Bregović zvani Brega,ako oćes a vidim da ti treba,je SRBIN , to lijepo objasnio pa kaže,
      da vode direktno porijeklo od turske vojne muzike koja je danas malo modifikovana i to je muzika trubača iz guče ,sa kojim se toliko dičite i falite da js Srpska muzika,i reprezentujete svijetu tu obmanu i prevaru.
      Nemoj mi se puno jedit evo je otoplilo pa obuci štivale i više šetaj na zrak,uh pardon vazduh,bolje ti je nego stalno visiti na komjuter.

      • A koji si ti Bogom dat Kotoraninu 2?
        Vidim da “sve znas”, ali mutis li mutis….gori si od onoga sa Ljute.
        Sto ovo sve ne rece, bez Jola osta’?

        Nekad su svi podanici su imali vjeroispovjest kao i vladari zar ne?
        Ako je Vizantija a onda Nemanjici vladali par stotina godina Bokom,
        tada je i Boka bila pravoslavna…hehehehe

        Tek posle 1420g. dolaskom Mlecana silom se mijenjala strktura vjernika zar ne? To bar nije nikakva tajna u Boki.
        Falsifikatima, poznatih “povelja” dobise i vlasnistvo V.t.k.n. hehehe
        Zanmo da su to dokazane cinjenice.
        Dolaskom INKVIZICIJE (cijelih 500godina), “sile Bozje” koja je u ime Boga radila najgore zlocine( od pljackanja podanika, do spaljivanja “vjestica”, ubijanja, spaljivanja citavih sela, pa je cak i svoju bogatu vlastelu ubijala i zatirala im porodice, radi otimanja posjeda, mijenja se i struktura vjerrnika u Boki normalno.
        Sve ti ovo znas ali mucis.

        Sto se tice Bokelja pored svega ostaloga slala ih je na galije, da veslaju kao robovi po godinu dana, samo iz razloga, ako bi otisli da se pomole Svetom Vasiliji Ostroskome, da ne spominjem trovanje 72 svestenika pravoslavca ………
        Tim “pritiscima” postade Boka vecinski rimokatolicka…. neko vrijeme.

        Kao sto znas da je pocetkom IV vijeku bilo 5 patrijarsija.
        Ko je htio silom da vlada od njih 5. svim vjernicima?
        Ko je od njih napravio razdror, do tada ujedinjenog Hriscanstva 1054g.?

        Nego, zar Rimokatolička crkva nema svoj nacionalni predznak u samom imenu…?
        Zasto su se protestanti i mnoge druge vjerske zajednice odvojili od Rima?
        Martin Luteru i njegovim istomisljenicima nije samo smetalo da Rimokatolicki svestenik moze za pare oprostiti grijehe, pa cak i ubistva, moj Kotoraninu 2.
        Zasto u Kini drzava postavlja katolicke biskupe…..?
        Zasto u Njemackoj, ako vjernik ne placa redovno porez Rimokatolickoj crkvi biva eshumuniran, i to je potvrdjeno zakonom Njemacke, ali ti to sigurne ne/znas?.

        Islam je podijeljen po drzavama, i svaka drzava ima svoga imama, koji nikome ne polazu racune i tu normalno grijesis moja mutivodo(namjerno zar ne) hehehe

        Nego nije mi jasno sto zboris da u pravoslavlju svako ne moze biti vjernik bez obzira na nacionalnu i rasnu pripadnost, sve nacije i boje kože hehehe
        Koja si ti “petljavina” i “mutljavina” ……..
        zato Adio Mare i Adio tebi kotoranije 2(ne 1. ?)

        • Adio Mare nema veće mutljavine od tebe zar to ne vidiš,
          I sam naziv pod kojim se kriješ ti je Latinski , Romanski,
          Čitaš glasilo SRPSKI GLAS BOKE pa si se inficirala mržnjom ,koji je sve samo ne glas Bokelja ,koji širi mržnju medju Bokeljima a i šire, plasirajući laži i neistine,i KSENOFOBIJU,
          To ti je štivo za naobrazbu,krasno zaista,
          A kad su to Nemanjići vladali par stotina godina Bokom ,vjerovatno si mislila na to da su Turci vladali Srbijom 500 godina,okolnim zemljama,
          pogledaj mape ,mutljavino,OTOMAN IMPERY ,i djelovima Boke ,Herceg Novi,Grbalj,Risan itd., i to gdje su bili pravoslavci većina,čudno zar ne ?
          I kao takvi u čitavom svijetu bile prepoznate kao Turske odnosno islamske zemlje,to znaci da nije u pitanje Pravoslavlje ili Rimokatolicizam ,nego da postoji HRISCANSKI (KRSCANSKI) DISKONUITET,na tim teritorijama, Adio Mare,.
          To se nemoze reci kad je u pitanju Zapadna Crkva,Kotor i Perast su uvijek bili Krscanski (Hriscanski),upravo zahvaljujuci Zapadnoj Crkvi.
          Netacno je i neistina da su Mlecani dosli silom ,nego je tadasnje stanovnistvo Kotora,koje je vecinom bilo neslavensko,molilo i kumili Veneciju da uzme Kotor pod svoje krilo da bi se spasili od najezde Turaka,OVO JE JEDINA I PRAVA ISTINA pogledaj u Kotorski arhiv dokumenta o ovome,neznalico i falsfikatoru istorije Boke.
          I tako je Bogu hvala Kotor postao dio Venecijanske republike.
          Fra Donat Jelic pise 19 Maja 1634 iz Spica da Katoličko mjesto Spič sa 120 kuća postaje nehotice pravoslavnim zbog pomanjkanja katoličkog svećenstva .U susjednim Sozinama ima 340 katolika veli Jelić,no to su oni samo po imenu,jer su sasvim potonuli u pravoslavni obred i običaje.On sam izvrgnut je stalnim progonima i to vise od pravoslavaca nego li od Turaka.Ovdje vidimo kako su isle stvari !
          Ovakvih slucajeva je i bilo u Boki koliko hoćeš,u djelovima koje su Turci držali kao svoju teritoriju,
          Idemo dalje,
          Sto se tice inkvizicije opet iznosiš neistine,jer o tome pojma nemaš,
          Postojale su tri inkvizicije ,Spanska ,Rimska i Francuska,
          Najblaža od njih je bila Rimska a najgora Španska,
          Istina je da su spaljivali ljude na lomaču,ali ne samo krivovjernike nego i počinioce teških krivičnih djela,ubice silovatelje itd.
          Jer tada su vlasti bile Crkvene nije bila Crkva odvojena kao danas pa to rade sudovi,
          Danas to radi i Amerika zar ne ? Ali mnogo ljepse,ne pale ih na lomaču nego im puste 10000 Volti,na stolicu, dok ne zadime kao orada na gradele,i to sve kao normalna stvar,i jos dodju nama da prišaju kako smrtna kazna nije dobra i humana,a to ti nije vrsta inkvizicije a Adio Mare
          A radio je to i Car Dusan u svoje pero isto kao i Njemanići ,znaš ti dobro to Adio Mare nego ne spominješ,u manjim mjerama jer su bili mali u odnosu na ostale svjetske vladare i religije,
          Sto se tice Prevlake ili kako je zovete Miholjska Prevlaka a mi je zovemo MIHOLJSKA PREVARA,zato jer;
          Na mjestu gdje je nekad bio Benediktinski samostan ,Benediktinci su bili prvi na ovim prostorima koji su sirili Krscanstvo,Hriscanstvo,i to prije podjele prije podjele vjere,a onda su dosli Nemanjici i poubijali Benediktince i srusili samostan i sa tim materijalom ,kamenjem i ostalim napravili ovo sa cime se vi dicite danas,
          Poznato je da je i to uradio sa Kotorom nije ga srusio,istini na volju, samo ga je zapalio jer nije naisao na pravoslavlje,
          Ali narod kaze ,Ko drugom jamu kopa sam u nju upada,pa vam se to isto kasnije vratilo,a i to je diskutabilno,Taj sto ih je navodno otrovao zvao se Drusko i bio je Srbin na tvoju zalost, znaci tvoje gore list,istina Rimokatolik,to je uradio da bi kupio plac u Kotor jer je bio bezkucnik.
          Idemo dalje;
          Ne pisi gluposti da Rimokatolicka crkva ima nacionalni predznak to ce ti i svaki pravi Pravoslavac reci da nije istina,samo pravoslavne crkve to imaju,
          Idemo dalje;
          Kako te nije sramota da spominjes Protestantsku crkvu kao da je to nesto lijepo,to je crkva koja danas daje blagoslov istopolnim brakovima a uginulim domaćim ljubimcima drže Mise zadušnice ili Opelo,
          Bogu hvala to ne radi Rimokatolička Crkva i nijedna Pravoslavna Crkva opet kazem Bogu hvala.
          U tim zemljama đe je počeo protestantizam danas imamo najveći procenat nevjernika i raznoraznih sekti,moja Adio Mare,sprdaju se sa ljudima koji idu u Crkvu bili Rimokatolici ili Pravoslavni i govore novac je sve ili vrijeme je novac a to su rijeci Sotone.
          Opet pogrešno tumačiš,
          Naime u zemljama dje zive Muslimani obrazuju se Islamske zajednice ali nijedna nema nacionalni ili rasni prefiks moja Adio Mare ,ja neznam koliko ti treba da to ukapiraš više,ista je stvat i sa Rimokatoličkom crkvom.
          Dalje;
          O kojem pravoslavlju pricas nema univerzalno pravoslavlje nego su sve sa nacionalnim predznakom,pa im je prva stvar ko si i što si pa onda ostalo a Isus je reko u Novom Zavjetu,
          NEMA VISE KO GRK KO ZIDOV SVI ISTI PRED BOGOM,
          Mislim poslije svega ovoga da si ti najveća mutljavina ,petljavina ,falsfikator istorije kao i oni tvoji iz onoga nesretnog glasila iz kojega se obrazuješ,
          Adio Adio Mare,barem ti ovaj nadimak svi razumiju jer je Romanski,,jer da si napisla nadimak na Srpskom morali bismo uzet Turski rijecnik da vidimo sto to znaci,a ovako lako je razumjeti yar ne ,

          • Boze me sacuvaj od ovakvog poznavaoca istorije i vjere i to iz Skaljara.
            Boli istina, zar ne Kotoranine 2?
            Vidi se da si cisti fasista, jer ti smetaju protestanti sto su pobjegli ka od djavola, jer se nisu slagali sa Papinim oslobodjenjem grijehova za PARE moj Kotoranine…2. Sjedi 1., bi ti reka jedan kotorski profesur.

            Gdje pise da je Bog dao dozvolu “izabranim” ljudima da oprastaju grijehe za pare?
            Kad je Bog rekao da je Papa bezgrijesan?

            Sto se tice dozvole brakova istopolnim licima, eto svjetske demokrate Amerika i vecina evropskih drzava to ZAKONOM dozvoljava.

            Logicno pitanja: zasto Rimokatolicka Crkva ne dozvoljava svjestenicima da se zene… bas me interesuje sta ti mislis?
            Vjerujem da si ti li ti ozenjen?

            Sto ti smeta sloboda tih ljudi da zive kako hoce?

            Ne smeta ti kad svaki dan citamo o pedofiliji u “nenacijalnoj” crkvi gdje na hiljade djece koje su rodietlji poslali da ih svestenici uce vjeri u Boga…ma sto ti ja sve ovo pisem, nije mi jasno…

            Je li istina da su ti tvoji Mlecani kao robove slali na galije Bokelje pravoslavne vjere, ako su isli da se pomole Svetom Vasiliji Ostroskom ili nisu…i ti kazes dobrovoljno ih zvali da ne dodju Turci.
            Porta je bila sila i postovana od Zapada i po snazi i po nauci i po kulturi iznad tadasnjih Evropljana i manje su zla cinjeli nego Inkvizicije je nepobitno..
            Gledas li Sulejmana Velicanstvenog hehehe

            I ne pametuj, pa mi ne odvajaj Inkviziciju, jer su sve bile RIMOKATOLICKE.

            Sto se nice nacionalnih crkava na I vaseljenskom saboru je tako odluceno, da sve crkve budu nacionalne, i jedini koji to ne ipostova niti dans postuje je enpogresivi Papa i Rimokatolicka crkva i za sada SPC.
            Sto se tice Adio Mare sam uzeo od Mletacke Arbanije, a imali smo i mi u Kotoru jednu Sjora Maru hehehe

            Zato Kotoraninu batali se coravoga posla nego uci i citaj i sto drugi pisu, pa odvajaj lazi i prevare od istine.
            Sve ovo sto si procitao su znanja iz Pobjede hehehe

            Najvisi i nenadmasivi “falsifikator” je Rimokatolicka crkva, a ako ne vjerujes idi malo na google i potrazi pa mi reci da lazem.

            Ne zelim da te ucim, ali koliko je bilo Papa u isto vrijeme u srednjem vijeku, dok jedan drugoga nisu poklali i ostao najaci….

            Nisi odgovorio zasto je bilo 5 patrijarha u IV vijeku sa ovim rimskim prvim medju prvima?

            Dosta, inace ce mi Slavko ukinuti komentar hehehe
            Mada ne bi bio prvi a ni zadnji put.
            Adio bella Napoli !!!

          • S tobom je polemisati gubljenje vremena Adio Mare ,nacionalistkinjo Latinskog imena,u nedostatku argumenata nazivas me imenom,da sam fasista i mutivoda ,e jadna li si,
            Mi smo u Kotor vazda zivjeli kulturno i fino,sa mjesovitim brakovima a ti nisi sigurno porijeklom Kotoranka vidi ti se po pisanju !
            Ostavi se Skaljara nekad malog Zagreba kako su ga zvali Kotorani,
            nijesi dostojna da ih spomenes,
            a vidim u koje ure pises imamo mi ustanovu za takve kao sto si ti u Dobrotu,imaju ljekove za mnoge bolesti ali za ovu tvoju ne vjerujem da imaju,
            nemoj meni da pripisujes ono sto si ti jaduljo jedna ,citaj SRPSKI GLAS BOKE fasistickog glasila i prepisuj one falsifikate ,to ti je stivo za naobrazbu
            Nemam nista protiv da zivi svako kako hoce pa i homoseksualci,
            ali ne mogu dobit blagoslov ili se vjencati u crkvma a to radi Protestanska crkva,neznalico,to ne rade ni Rimokailcka a ni Pravoslavne crkve , Bogu hvala ,ali ti, vidim slapo peskas ,(kapiras)
            Nisi mi odgovorila ni na jedno moje izlaganje,
            KAKO BOLI ISTINA A ?
            MIHOLJSKA PREVARA
            KLAPE U HERCEG NOVI,itd.
            GOVORI SRPSKI PA CE I TURCI DA TE RAZUMIJU itd.
            Kod Vas Srba je bio 5oo godisnji obicaj da je prva bracna noc bila za Turcina rezervisana,pa vidi sto si i ko si ,zato nije ni cudo da ovako pises ,sa uvredama i mrznjom , jer si puna kompleksa manje vrijednosti,kod Crnogoraca to nije bilo moguce samo kod Vas !
            I nisi mi odgovorila na masu toga,jer nemas argumenata osim neistina i uvreda,i ne trebas jer ne cu vise da tracim moje vrijeme pisuci tebi,,imam pametnija posla za razliku od tebe,
            ,sramoto grada Kotora,
            Pogledaj i procitaj u Sveto Pismo zasto se ne zene Rimokatolicki svecenici ,neznalico ! A zene li se Patrijarsi i Mitropolite !
            A je su li ozenjeni Patrijarsi i Mitropoliti je li ozenjen Mitropolit Amfilohije,nesreco jedna, pa se pitaj ili ih pitaj zasto se ne smiju zenit,neznalico !
            Nazivaj sebe i ove tvoje istomisljenike fasistom i mutivodom,a mene se batali,jer to ja nisam,krijes se ispod ovog Latinskog imena ,a bice da je i to po tebi Srpsko ime i po onim falsfikatorima istorije iz Novog,Citaj ,Portal Drusko,uh pardon Rastko,, itd,
            ISTINA TE BOLI ZAISTA, Vidim,
            Najnovija informacije je da je Dekovic sam sebi izbusio gume,
            a bice da su i oni u Bogdasice koje su tvoji likvidirali tokom drugog svjetskog rata pocinili samoubistvo,a ne pok…i od tvojih istomisljenika,
            S ovim zavrsavam dalju polemiku sa tobom jer si posela da vrijedjas, a i imam pametnija posla !
            E jadna li si,
            Eto ti Dondo Jole pa se snjim dopisuj,

  11. U pravu si brate Vito….razumijemo se…,
    ali 1834-35 godine ovakva je bila situacija u Boki.
    Da mi je znati koji je ovo “lazov” napisao i to u Becu?

    Извор: Ковчежић за историју језик и обичаје Срба сва три закона
    у Бечу у штампарији јерменскога манастира 1849

    У цијелој Боци има око тридесет и три хиљаде душа, све правијех Срба, какови и гдје бити могу; једна четврт од овога биће закона римскога, а остало је све грчкога….hehehehehe

    У Новоме, Котору и Будви измијешани су људи од обадва закона; у Рисну има само једна кућа закона римскога; у Перасту, као што је напоменуто, има само 26 кућа закона грчкога, у Прчању биће их мало повише, у Луштици и у Кртолама има неколико кућа и закона римскога, а по Кривошијама, Ублима, Леденицама, Грбљу, Маинама, Поборима, Брајићима и Паштровићима, као и по свима осталијем селима која су од воде мало даље, све је закона грчкога.
    Истина да у Рисну нема до само једна кућа закона римскога, али је опет уз грчку цркву с десне стране призидан римски олтар, у који се не може друкчије ући него на црквена врата, и ту сваке недјеље и празника долази римски поп из Пераста, те прије грчке службе служи службу по своме закону. Али је овдје барем олтар призидан уз цркву, и из цркве се може затворити; а у Котору је римски олтар био управо у цркви нашој с десне стране, па кад се 1810. године потуже Которани закона грчкога француском маршалу Мармонту да је њих више него римљана, па римљани имају више од 10 цркава, а они само једну мању него иједна од римскијех, и опет у њој римски олтар; онда он не само заповједи да се римски олтар из њихове цркве изнесе, него им још каже да и од римскијех цркава узму себи једну коју год хоће, осим Светога Трифуна (која је ондје прва и као саборна), и они узму Светога Николу, за коју се мисли да је и од старине Грчка била (јер је на исток обрнута). И то све тако остане и под аустријском владом.
    Приповиједа се да је готово до свршетка XV вијека у Боци био и митрополит закона грчкога, који је сједио у манастиру на Превлаци (надно грбаљскога поља на маломе острву које је врло мало водом одвојено од сухе земље), па Которани (римскога закона) отровали и њега и 72 калуђера; те потом манастир опустио, а народ грчкога закона у црквенијем или свештеничкијем стварима остао под митрополитом црногорскијем, под којим је био до 1809. године.
    Adio Mare a adio i tebi Vito…

  12. Kako se nekad govorilu u Boki, kriz iliti krs moze te pronaci u knjizi na cijoj naslovnoj strani stoj
    Narodni Univerzitet
    Boke Kotorske u Kotor
    PRCANJ
    Napisao : Don Niko Lukovic
    Bokeska stamparija, Kotor 1937
    Ma sve to nije bitno, jer koliko vidim svi smo se razumjeli o kojem se predmetu radi. I ne zaboravite
    SVAKI BRAT JE MIO BILO KOJE VJERE BIO!!!

  13. Od kada je prasica iskrivila repicu,nije zabilježeno da se ljudi mrze zbog vjere,nacije,jezika kao kod nas! Nažalost kod nas ,posebno na Balkanu u zemlji koja se raspala zbog mržnje(SFRJ),mržnja je poodavno vrlina-a ljubav zastiđe od kojega bježe kao đao od krsta-križa!Da sam u pravu-pogledajte samo koliko blejanja oko toga je li krst ili križ?Ko to radi? Svi oni kojima smeta križ-bože moj to nisu čistunci i obratno! Ti isti nagoni su devedesetih godina pobili ,na sramni način, na stotine hiljada ljudi-od čega preko 60% nejači! I danas “zastupnici” tih ideologija “ponosno” opet bleje i zabadaju noseve đe im (ni)je mjesto! Malo vam je reći sram vas i stid bilo!
    Sa puno odgovornosti-tvrdim da je “najači”nacionalšovinista-neofaišta ovaj Adio Mare!!!! Pažljivo ga čitajte i analizirajte pa će te vidjeti kuda idu njegove tirade-mržnja!!! Da je ovo bl….. reklo samo ono što je reklo akademiku Mladenu Lomparu pa je dovoljno da se sagleda opus ovog prikrivenog-provokatora neofašiste doslednog naslednika svojih predaka!
    Dragi ćitaoci,što se može očekivati u zemlji, u kojoj jedan S…. M…….ne trepnuvši,sinoć na TV CG reče kako se SFRJ raspala zbog politike-ali nikako da prevali preko usta riječ mržnja-mržnje na nacionalšovinističkim postulatima neofašizma koji nesmetano jezdi kroz razne forme djelovanja diljem Europe!Zašto?
    Na kraju kakve veze imaju Bjeladin Humac,Adio Mare,Duklja-Zeta-Crna Gora? Pročitajte njegovu tiradu gore koja se odnosi na pravo kotorAna vezano za Nemanjiće i njegove riječi:”NA ŽALOST OVI ŠTO MUTE(HEHEHE),OVI IZ OVIH KRŠA POVIŠE,NAM NE DAJU NEGO NAM ŠALJU ŽBIRE U VIDU MILI/CIJE KAO NEKAD JOSEF ŠTO JE SLAO NA NAS DA NAS KONTROLIŠU I MUTE…”! Ovo je prepjev njegovih “umilnih” riječi iz marta 2012:”NE VOLIM OVE ŠTO SU ŠLJEGLI U BOKU “ili ono sa smjerom puškarnica ,sa bokeških palata,okrenutih prema ovima iz ovih krša! Brzinom kojom sije mržnju -često se “oklizne-obalega” u prelascima iz srbina u hrvata i obratno(ali ne i Srbina u Hrvata!)!!!!!

  14. Pozdrav i tebe exboxeru,
    Od udaraca u glavu najbrze se dodje i do Upravne zgrade…mislim da ti zivis blize njoj nego ja a pogotovo cika Jole heheheh
    I milo mi je da se ences upustiti u diskusiju jer su ti komentari uvjek sadrzajni i poucni heheheh Boze sacuvaj me …!!!!
    Adio mare i tebi adio ixboxeru ….auuuuauuuu!!!

  15. E sad mogu odahnuti, jer je Jole Derinjak preuzeo opet kolo hehehehe
    Zdravo bio cika Jole i dobro dosao, ali nisi nam rekao nista ne temu ovoga sto je Slavko ispravljao u tekstu sa KRST na KRIZ, a pise koliko mi je poznato CRNOGORSKIM (ka i ti) pa jeli pravilno da on pise KRST ili da pise Kriz?
    Onaj inat brdski se pojavio kod njega, pa nece da vrati i napise Krst nego ostade mu Kriz(za vazda, dok ga ne prihvate kao sluzbeni naziv crnogorskog pravopisa hehehe)
    Ostalo je sve zajebancija hehehe, ali se pale “fasisti/neonacisti” pa gubim vrijeme da vidim dokle mogu izdrzat pisanje cinejnica na njihov nacin hehehe
    Ali cika Jole opet si se izgubio lutajuci u potragama ko se krije iza Adio Mare, pa sad sam umjesto alias Bjeladina Humca odnosno po tvojim potrahgama Ilije Bijelica, postao neka bivsa podpresjednica neke stranke…hehehe
    Dje si zalutao moj Cika Jole…hajde ponovo pogadjaj…
    Znam da Bokelj zna ko sam, a sumnjam i da kotoranin zna, ostali manje vise pogotovo Marija koja i ne sumnja ko ovo pise hehehehe
    Reci cu joj za Bozic (po Gregorijanskom Kalendaru) ali ce mi morati platiti kafu.
    A sada moram u grad pa Adio Mare, Adio cika JOLE hehehe

  16. Uvažena Slaviblizničarka,ne moraš mrzjeti niti blejati-ostani bar gospođa,pa preskoči portal đe te zarbi?To što ti upražnjavaš nije h(k)ršćanski,do duše liči na zvjerinjak odakle se javljaju “likovi” poput tebe iz kojih izlazi mržnja jača od potoka Zvjeronjaka s jeseni pa do zime?
    Za kraj,bolje se drži teme i biće ti bolje posebno u to tvojoj tabuli razi?

  17. Evo po prvi put se necu ukljuciti u diskusiju a imao bi mnogo toga za rec, medjutim ono sto zelim sada reci je da je ovaj clanak, tj komentari na njega, dokazao opravdanost postavljanja bolnice za dusevne bolesti bas u Kotoru. Toliko od mene, pozdrav !

  18. Uvaženi čitaoci portala Skala radio i vi koji ne čitate-pazite se dobro,poslije ciklona Hasan i Ćajo-na Skali se pojavila “ciklonada” Hurem oliti Adio Mare?Ko je nazočna Adio Mare?Čitajući Portal analituku-naiđem na društvene teme i komentar akademika Mladena Lompara :”Podatci sa popisa(2011) govore o “selektivnom odumiranju”(nacije crnogorske!)”!Između ostalih komentar je dala i nazočna Adio Mare i opalila po akademiku Lomparu-ni manje ni više nego- da su on i Lompari Srbi i da odprilike to znači da,,, oj ha “srbuju”?Opa bato, ko zna zna-i oće mu se da probleji-zar ne?Da se nepojavi naš vrli i poznati rahmeti kotoranin Duklja-Zeta-Crna Gora i, ni pet ni šet ,opisa u najkraće, ko je nazočna Adio Mare-čime spriječi gatanje oko nazočne?Uvaženi i poznati rahmeti kortoranin reče da je nazočna Adio Mare “prosrpkinja” ,što će reći na naškom, hipernacionalista-neofašista?! Ni jednog trenutka nisam posumljao u procjene uvaženog Duklja-Zeta-Crna Gora,jer je to čoek od povjerenja i istine-brez fleka u svojoj plodonosnoj karijeri čimbenika kotorsko crnogorske zbilje!No polazeći od istine koja nam je potrebnija danas više nego sjutra,moram vam odkriti moje analitike-kada je u pitanju nazočna Adio Mare!Zapravo ko je ona i odakle je ?Čitajući njene tirade-analitike o svemu i svačemu-a najviše o vjersko-nacionalnoj mržnji koja iz nje izvire i koja je po moći i količini nadvisila Nijagarine vodopade?!Dileme nema,radi se o udovici rahmeti Bjeladina Humca i udovici rahmeti Duklja-Zeta-Crna Gora-ženi za sva vremena koja je nekada bila podpresjednik jedne partije u Kotoru-koju su njeni članovi na vrijeme uočili kao sijačicu nacional-šovinističke mržnje-što je prouzrokovalo da su je njeni izopštili i oslobodili svih funkcija i time svoje redove oslobodili od zla velikoga!
    Iskren da budem,nije mi lako napadati “moju” prosrpkinju-ali naučen na istinu i vjeru u ljude i bolje sjutra,moja je obaveza da se prvo moram-moramo boriti protiv svih zla u sopstvenim redovima-kući,pa onda dalje sve u interesu sklada i suživota na ovim prostorima koji je poznat diljem svijeta- ni manje ni više nego od kada ovi prostori postoje!
    Svaka slično sa bilo kim-je slučajnost, a istina je to ,što je napisao naš vrli kotoranin rahmeti Duklja-Zeta-Crna Gora,o ovoj kotorskoj “divi” ciklonadi Adio Mare-alijas HUREM-zar ne? Na kraju očekujem i intervenciju rahmeti Duklja-Zeta-Crna Gora i da vam on izravno -iz raja- potvrdi sve ovo o ovoj ciklonadi Adio Mari?

    • Zali Boze sto te objavljuju ovi sa Skale. Ti si Jole Deerinjak jedan poslijednji j….
      Skini se vise sa te Skale muka mi je citat tvoje glu[posti iz doba AFZ-a i tovarisa Broza.

  19. E bravo “ima nas”.
    Da li je Katedrala Svetog Tripuna CRNOGORSKA ili Hrvatska Katedrala?
    Istorija kaze da NIKADA nije bila “Hrvatska” zar ne “ima vas”
    Radovi na Katedrali su trajali od 1124 do 1166.godine kada su na svecanost prisustvovali pripadnici kotorske vlastele i VIZANTIJSKI(a ne Hrvatski hehehe) namjesnik Duklje i Dalmacije.
    Nidje “ima nas”? A zasto kad je to “VASE” hehehehe
    Unutrasnjost katedrale je oslikana freskama 1331 godine koje su oslikali srpsko/grcki freskoslikari koji su zivjeli u Kotoru.
    Isti slikari su takodje oslikali manastir Dečani, zaduzbinu SRPSKOG kralja Stefana Urosa III Nemanjica.
    Jos prije 1186. Kotorom vlada SRPSKI zupan Stefan Nemanja, zar ne?
    Za vrijeme SRPSKE vlasti Kotor je uzivao veliku autonomiju i tek je 1420 pao u ruke Mlecana(malo vladali i Madjari).
    1797.g. je presao u ruke Austrije, a 1805.g. je dodijeljen Italiji, da bi postao dio Francuskog carstva 1910godine.
    1814 g. Kotor je vracen Austriji.
    U I svetskom ratu, Kotor biva popriste zestokih borbi izmedju Crne Gore i Austrougarske, a posle 1918. Kotor je postao dio Kraljevine Jugoslavije
    pod vodstvom Kralja Aleksandar Karadjordjevica(ako neko nema nesto drugaciju verziju heheehe).

    TEK 1945 GODINE Kotor postaje dio S.R.Crne Gore u okviru S.F.R.J.

    Boga mi bogata je istorija Kotora, ali zacudo u svojoj istoriji nidje da se spomene “Croatia” hehehe
    Eto malo zlorudosti, kad vec djavola trazite hehehe
    Sto se tice pozdrava sa tri prsta svi ste u pravu, jer je i doktor Pavelic pozdravljao sa 3 prsta, kao i sve pape od pamtivjeka, sto predstavlja Sveto Trojstvo
    /u ime Oca i Sina i Svetoga Duha/ Amin!!! Vjerovanje da je Sveti Duh samo od Oca, a ne i od Sina Bozjega Isusa Hrista stvara smutlju medju Hriscane.

    Adio Mare, a za “ima nas” da zna da je Katedrala Svetog Tripuna izgradjena na mjesto gdje je bila Crkva Svetog Nikole…neznalico dosljacka.
    Sto se “dosljaka”, u Boku tice, najvise ima onih sto su dosli iz Dalmacije zajedno sa Austrougarskom vojskom……. i oni i dalje kazu KRST,
    ali oni sto stigose iz vrleti Hercegovine pa ostadose se “prekrizise” hehehe
    Zbogom pameti!!!!

    Jos nema odgovora od Slavka na kojem je pismu pisao tekst i da zavrsimo sa ovom temom?
    Vjerovatno ga necemo niti dobiti jer Davorka ne smije da komentarise hehehe!!!!

    • Nema Jola, pa Adio Mare kolo vodi. A kad bi jos znao koliko je plitak i maliciozan, besposlen i nekoristan u svim ovim izlaganjima. Pocini jadan,sva je prilika da ti putevi vode na veselo brdo.

    • Ja sam TE, opomenuo da je katerdrali ime Sv. Tripun, a ne Sv. Nikola, kako si TI napisala. Niđe ne napisah da je katedrala Hrvatska, a sad ću te obavijestiti da je ista dio Splitsko-dalmatinske nadbiskupije. Isto kao što je Sv. Nikola dio SPC. A čije je što, pročitaj na wikipediji, okleN si izvukla ove podatke (koje teatralno saopštavaš, kao da smo mi svi pali na mali mozak. I jesmo kad nam takvi kroje kapu).

      • Sto se tice da si me opomenuo da je katedrala Svetog Trifuna/Tripuna a ne Svetog Nikole hvala ti bas nisam to znao.
        Na zalsot nisi shvatio poruku pisca…hehehe
        Nisi napisao da je aktedrala hrvatska/nisi ni mogao/, ali si mislio zar ne, cim spominjes Splitsku Nadbiskupiju.
        Sto ne dodas da je Splitska Nadbiskupija pod Rimskom jurisdikcijom.
        To je taj problem vas Hrvata katolika, sto sve sto je katolicko pripisujete da je vase pa makar bilo i CRNOGORSKO, kao Leopld Mandic, Sveta Ozana itd.
        Katedralu su dogradjivali i Nemanjici,pa i CRNOGORSKA DRZAVA ogromnu rekonstrukciju prije nekoliko godina, ali to nigdje da bar spomenete/mora se zaboraviti hehehe
        Koliko ste vi pomogli da se renovira ? Pih kakvi ste!!!
        To se zove kompleks manje vrijednosti hehehe
        Adio Mare i tebi “ima nas”

    • Niko od pravih Bokelja nece reci da je katedrala Sv.Tripuna Hrvatska nego katolicka,kao sto se od Bokelja ne cuje da je Nova godina Srpska nego peavoslavna.(Mislim na onu 14-og januara).

    • Gospodjo Adio Mare kad pisete istoriske cinjenice onda pisite kompletne istoriske cinjenice a ne djelimicne, tj. ovo mi lici na losu interpretaciju Vikipedije.
      Katedrala iz 1166. godine nije sagranjena ka temeljima crkve Sv. Nikole, nego na temeljima istoimene crkve, koja je kako hronicari svjedoce najvjerovatnije nestala u pozaru, a ponovo je sagradjen u XII vijeku.
      Relikvije sv. Tripuna (koji je umro mucenickom smrcu u vrijeme rimskog cara Decija, u III vijeku) će 809. godine iz Carigrada u Kotor donijeti mletački trgovci. Njih će otkupiti kotorski građanin Andrea Saracenis, koji će u to vrijeme podići prvu crkvu Sv. Tripuna i od 13. januara 809 mosti Sv. tripuna se cuvaju u Kotoru.. Bila je to crkva centralne osnove – martirijum, sagrađene da bi u njoj bile izložene relikvije sv. Tripuna, dimenzija 13.75×10.5m2. Vizantijski car Konstantin VII Porfirogenet (905-959) je pominje u svom čuvenom djelu De Administrando Imperio (O upravljanju carstvom).
      Katedrala iz 1166. godine je izgrađena u romaničkom stilu, sa elementima vizantijske arhitekture, i prema dokumentima iz toga vremena katedralu je posvetio biskup Majo, sa još pet biskupa i osam opata, tada je jos prisustvovalia kotorska vlastela i vizantijski namjesnik Duklje i Dalmacije- Isak.

      Ti isti grcki slikari koji su slikali u grčkom stilu (more greco),otisli 1335.g u Decane, a srecu se i u Firenci (S. Maria Novella, Santa Croce), Veneciji….

      4 najznacajnije rekonstrukcije
      I. (1584. – 1613.)
      II. (1671. – 1683.)
      III. (1892. – 1908.)
      IV. (1987. – 2001.)

      I. Prilikom restauracije (1584. – 1613.) katedrala gubi kupolu, mijenjaju se svodovi glavnog broda, osim onog nad presbiterijem, a svi se stubovi oblažu korčulanskim kamenom. Crkva u tom vremenu biva obnovljena u duhu ondašnjeg dominantnog stila renesanse.
      II. Veliki potres iz godine 1667. u potpunosti ruši zapadnu fasadu i romaničke zvonike. Stoga od godine 1671. do 1683. kotorani preduzimju značajnu obnovu katedrale koja će potrajati 12 godina. Tada su u baroknom stilu od korčulanskog kamena izgrađeni novi zvonici, zapadna fasada i trijem s terasom. Sjeverni je ostao nedovršen radi teških ekonomskih prilika u Kotoru onog vremena. U zvonarama je 5 zvona. Najstarije je iz 1670. godine, zavjetni dar Kotorana poslije velikog potresa 1667 godine.
      III. Treća velika rekonstrukcija građevine odvijala se krajem XIX. i početkom XX. vijeka. Obimni su se radovi odnosili na rekonstrukciju južnog broda, izradu novih svodova od opeke nad bočnim brodovima kao i novu krovnu konstrukciju. Ovom prilikom otkrivene su trifore nad presbiterijem i izvršena je rekonstrukcija na njima. Budući da se smatralo da predstavljaju prozore za osvjetljavanje glavnog broda bile su izgrađene terase nad istočnim dijelom bočnih brodova. Po nacrtu arhitekte Milana Karlovca a prema reljefnim uzorima, sa trifore glavne apside (sadašnji oblik iz XIV. i XV. st.) bila su iznova napravljena južna vrata. Tada su uklonjene grobnice u kojima je vršeno ukop do 1826. godine, a crkva je bila popločana bijelim i crnim mramorom, te izvršena rekonstrukcija sjeverne apside.
      IV. Nakon katastrofalnog potresa 1979. godine poslije pripremnih tehničko-istraživačkih radova i izrade potrebne projektne dokumentacije pristupilo se godine 1988. posljednjoj značajnoj obnovi Katedrale. Izvršena je potpuna ili djelimična rekonstrukcija stubova, osim u zapadnom polutraveju koji je u najvećoj mjeri zadržao oblik iz XVI. vijeka. U glavnom brodu je izvršena rekonstrukcija 4 trifore kao i uspostavljena funkcija matroneuma. U potpunosti su rekonstruisani, na osnovu zatečenih podataka, svodovi sjeverne lađe te izvršeno popločavanje Katedrale. Radovi su izvedeni prema projektu arhitekte Milke Čanak–Medić.

      Period od 1185.- 1371. Kotor provodi u sastavu Srednjevjekovne srpske drzave, pod upravom Nemanjica.

      Nakon Nemanjica, Kotor zaposijedaju Ugari. Ugarski kralj Ludvik, Kotorom vlada od 1371. – 1384. Kotorom zatim, vlada i bosanksi kralj Tvrtko I (1384. – 1391.)

      Period od 1391. do 1420., Kotor je samostalna republika.

      Sledeca jako bitna stvar Kotarani koliko me znanje sluzi 6 puta traze protektorat Mletacke republike, radi zastite od Turaka, a ne ih Mlecani osvajaju.

      Zbog opasnosti osvajanja grada od strane Turske, 1420., Kotorani doborovoljno, a u saglasju s odlukom Velikog vijeca Kotora, upravljanje gradom predaju Mletackoj Republici. Pod Mletackom vlascu Kotor se nalazi sve do 1797.

      S obzirom da je Kotor tada bio porpiste brojnih ratova i gusarskih okrsaja, period do 1797. smatra se najdramaticnijim i najtezim u istoriji Kotora.

      Od 1797. do 1805., Kotor se nalazi u sastavu Austrijske carevine.

      1806.godine u Kotor dolaze Rusi, koji gradom gospodare tek godinu dana do 1807.

      Kotoru ubrzo prijete i Francuzi. Kako je Ruska vojska od strane Francuske, porazena u bici kod Fridlanda, Rusi tajnim ugovorom Kotor predaju u ruke Francuskoj, koja Kotorom upravlja od 1807. do 1813.

      Crnogorski vladar Petar Prvi Petrovic, priskace u pomoc Kotoranima, u septembru 1813. Tada se Crnogorci i Bokelji (drugi naziv za Kotorane) zajedno bore protiv Francuske monarhije, te dolazi do stvaranja izvjesnog ujedinjenja Boke i ondasnje drzave Crne Gore.

      Medjutim, to ujedinjenje traje svega 9. mjeseci jer Pariski mirovni kongres odrzan 1814.god., to ujednjenje ne priznaje, te se nakon te sjednice Boka (Kotor sa okolinom) daje na upravljanje Austriji (1814. – 1918. ) .

      Stogodisnju vlast Austije nad Kotorom obiljezile su brojne bune i ustanci naroda Boke Kotorsk. Oslobadjanje od Austrije, Kotor docekuje 1918.

      u Kraljevinu SHS, Boka i Pastrovici (pastrovicka trpeza) zajedniskim dogovorom direktno ulaze u sastaav SHS.

      Kao i svi gradovi ondasnje Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca, najveci od svih do tada vodjenih – Drugi Svjetski rat, Kotor docekuje iscrpljen brojnim okupacijama u proljece 1941.godine . Oslobodjenje od nacistiske vlasti Kotor dozivljava u novembru 1944. A poslije II svjetskog rata na ovamo dobro poznat period.

      • Fra Vito,
        Pogledaj malo da li je Andrea Saracenis izgradio crkvu Svetog Trifuna na temeljima nekadasnje crkve Svetog Nikole 809g. i onda se izvini kao gentlmen….hehehe
        Steta vidi se da nisi iz Kotora grada bijeloga ka ni S….M….
        Adio Mare i Adio moj sjor Vito dok se ne izvines hehehe

  20. Marija, Stasa, Miro and company rascistite sa ovom temom
    Sve do Drugog vatikanskog sabora 1962-1965 službeni liturgijski jezik bio je LATINSKI.
    Tek nakon Drugog vatikanskog sabora dozvoljena je upotreba svih zivih jezika u liturgiji.
    Logicno je zakljuciti da se nije “uvjek” govorio KRIZ za KRST u Boki za vrijeme Mise, i da jeste u pravu/kao sto niste/ vec se upotrebljavalo latinski naziv.
    Zato jopet Adio mare i Adio Marijaaaa, Mirooo, Straseee,Sanja itd nemojte da vam ispricam onaj vic o Tarzanu i Citi/majmunu/ da bi shvatili poruku pisca provokatora

  21. Adio Mare,ode ti na ostiku(sirce), dajte narode ostavite se provokatora, živite svoj život i čuvajte svoju kulturu,ne pristajte da vam polupismeni diže živce postajete gori od njega on ne spava od muke misli kako da napakosti svakome,Boka je trn u oko mnogima zbog kulture života i suživota stoljećima i vjekovima nikad se nije pitalo sto je susjed ili komsija, sklad Boke smeta današnjem “urbanom” svijetu laznog morala,domoljublja,patriotizma i nacionalizma, živi bili moji Bokelji od Novoga do Kufina od Lustice do Ledenica, doći ce ponovo vrijeme kada ćemo ponosno govorit Mi Bokelji bez straha, živjeti sa bracom Crnogorcima i stvarati bolju i pravedniju Boku i državu jednu jedinu Crnu Goru,a zvali je otadžbina ili domovina pa to je nase bogatstvo ne dajte da nam to otmu.

    • Tacno Skaljarinu, Od kad mi nema vina iz Konavala pijem sirce.
      I ja kazem ostavite se ovog provokatora sto je napisao tekst.
      Vidim da mu uspijeva da nas zamuti hehehe
      Car Dusan Silini je najvjernije ljude imao katolike iz Boke a pogotovo Kotora / Buce/ a Nemanjici su davali toliku autonomiju carskom Kotoru gradu da bi i danas bili srecni kad bi je dobili upola, koliko su je onda imali kotorani.
      na zalsot ovi sto mute(hehehe),ovi iz ovih krsa povise, nam ne daju nego nam salju zbire u vidu mili/cije kao nekad Josef sto je slao da nas kontrolisu i mute.
      Adio Mare i etbi moj Skaljaru i neka si mi zdarv za vijek vjekiova a i da nam ne ruse vise garaze u Skaljare skorojevici

      • koja bolestina… ovo je neki teski neizlijecivi virus
        steta sto cemo uskoro izgubiti jednu ovako pametnu osobu…
        amen

  22. Ako dozvolite, koliko god se trudili da promovišete svoje znanje hrvatskog,
    pravi Hrvat neće kazati “blagoslovljen” nego – blagosloven.
    Da bi bili sigurni, pitajte velečasnoga prvi put kad pođete na Svetu misu.
    Bok!

  23. Da je osvestan bio bi krst a posto je blagosloven onda je kriz.Nego ne znam da li je odrzana liturgija ili misa povodom ovog cina.

    • Da se ne ljuti Stasa i ekipa,morace Skaljari, Muljani,Prcanjani,Dobrocani……. i ostali na kurs novogovora put Hrvatske ili barem na radio DUX, koji emituje emisije za Hrvate iz Zagreba koji zive u Boki.
      Morace i Francuzi,Italijani, Njemci,Spanci i ostali poceti upotrebljavati rijec KRIŽ jer u protivnom rizikuju da ih ova ekipa komentatora optuzi da nisu “dovoljno” katolici…..

      • zato vama Srbima ne dostaje vas jezik i ekavica…
        evo je na sve strane u medijima posebno na Elmagu ,,, prvoj…
        eto bar tu niste ukinuti za vas jezik
        ali zato dirate druge ako nesto kazu a vama se ne svidja
        hrvati i crnogorci ne nasjedajte na srpske provokacije
        ipak su manjina u CG

  24. Čovjek se ne može načuditi naivnosti ili zluradosti komentara.
    Ne shvatate da vas je Skala “zapalila” da se “koljete” na portalu.
    Podjele, i tamo gdje ih nema, potrebne su ovom režimu da bi opstao.
    Skala pomaže u tome.

  25. Tzv Bokelju:Srbi su se poceli ljubakati po triput tek krajem osamdesetih godina . Pogledajmo svi zajedno stare srbijanske seije npr:Pozoriste u kuci itd…

    • Ljubljenje tri puta u obraz predstavlja Sveto trojstvo.
      U Crnoj Gori,bolje reci u Vasojevicima taj obicaj traje vjekovima i slazem se da nema veze sa Srbijom.Ovdje niko nije ni pominjao Srbe i Srbiju.Receno je da su se bokeski katolici pozdravljali ljubljenjem tri puta u obraz isto kao bokeski Srbi odvajkada.

      Evo jedan primjer.Prije 16-tak godina sahrana Biskupa Gugica,dolaze katolicki crkveni velikodostojnici iz regiona(i sire) i na njihovo iznenadjenje bokeski katolicki svestenici se ljubise po tri puta!
      Jasna mi je distanca od Srba na svaki nacin ali pitajte malo kroz Skaljare starije mjestane koliko se puta ljube (ili su se ljubili)?

      Jos jedno pitanje:Da li bokeski katolici slave Krsno ime i da li je taj obicaj priznat od katolicke crkve?

      Sto se tice KRIŽA ILI KRSTA,u Boki su ga jedino koristili kakvi dosljaci iz Hrvatske,Bokelji nikada.

      Kad covjek danas cuje izvjesni radio DUX pomisli da je u Zagrebu.
      Bez obzira sto takav nacin govora u Boki djeluje grotesktno,moram cestitati novinarima na dobro uvjezbanom govoru.Mora da su na obuku bili vanka jer doma u Boku to sigurno naucili nisu.

      • pa na radio duxu govore knjizevni hrvatski jezik
        to je radio za Hrvate
        a ja kad cujem izvjesni elmag povracami se
        ekavica ko da smo usred Beograda a ne u Podgorici
        sramota…..

        • živio križ

          o kakvim dosljacima iz HR ti govoris….

          govori ti o tvojim dosljacima koji su se spustili sa sjevera na more pa oce da vladaju i namecu svoje, e pa ne moze
          kakvi sve seljaci ovdje pisu… da ne koristim teze rijeci

  26. Mare, Mare, Bokelji, bilo da su Srbi, Hrvati, ili samo Bokelji,neće nikad napraviti grešku kod imena NAŠE katedrale Sv. Tripuna. OkleN si šljegla/o da mutiš?

  27. Vrsi se konstantna zamjena teza.
    Ispada da je nacionalista neko ko ukazuje na cinjenicu da je urednik Skale napravio gresku kad je prihvatio da ispravi “pravopis” a nacionalista i sovinista nije onaj kome smeta krst pa trazi da se forsira kriz?!
    U Boku nikad niko nije zborio kriz,niti se prekrizio vec je bio krst i prekrstio se.
    To sto neki ocigledni bolesnici smatraju da ce na ovaj nacin napraviti bolju distancu od Bokelja,Srba,upravo na taj nacin falsifikuje istoriju Boke.
    A Boga ti,prilikom susreta,koliko puta su se ljubili bokeski katolici?Da vam pomognem,ako recete dva put,mora da niste imali prelaznu ocjenu iz matematike.
    Upravo ovakvi komentari pojedinih toboznjih katolickih vjernika imaju namjeru da stvaraju podjele u Boki .
    Bas me cudi da nije reagovala gdja Dubravka?Ona barem zna da se nije govorilo kriz nego krst?Ili je mozda u Spiljare bilo drukcije?

    • to je bokelj u tvojoj crkvi
      a u mojoj uvijek se govorilo kriz
      i uvijek ce se govoriti svidjalo se to tebi ili ne
      u Boku se kod pravih vjernika katolika uvijek govorio kriz
      katolici se ljube dva puta, a to ste ste vi Srbi pokusavali da promijenite
      u velikoj mjeri ste i uspjeli i sa obicajima i jezikom i neka vas je sram!

      • batali se spominjanjem toboznjih katolickih vjernika
        jer vecih prevaranata i laznih vjernika je kod Srba
        to se pokazalo tokom ratnih 90tih godina
        stoga se ostavi Hrvata gledaj svoju bracu Srbe i njima dijeli lekcije

    • Dje si ti Bokelju zivio do danas? Ja cu skoro i umrijeti ziveci citav zivot u Boki,a tek danas saznah da su Bokelji govorili krst umjesto kriz.Daj doktore istoricaru prospi nam jos neki biser(vjestacki naravno).A sto se tice moje vjeroispovjesti,nevazna je.

  28. Bokelji-Hrvati su uvjek govorili i nosili krst i nijesu nikad govorili da su se prekrižili nego prekrstili. Uvjek su govorili da slave Krstovdan a ne Križevdan, a u Perast su se uvjek peli na tvrdjavu Sv.Krsta a ne Sv.Križa. Tako su govorili prije i sada pravi bokeljski Hrvati. Medjutim, pridošlice i dogonje iz Hrvatske i Austrije dodaju i forsiraju kroatizme, što im Skala objeručke prihvaća.

    • Draga Kate,Krsto je ime .krst ili kriz je predmatili opipljiva stvar a krstenje je obred.Prema tome ostavite se corava posla i dokazivanja bezveznih stvari,jer je u boki kriz bio kriz a neko ga je zvao i krsr.Uzgred i ja imam veze sa Perastom i to porodicne.

      • Draga Stasa, Kriz je grad u Hrvatskoj prema tome ostavi se “glupih” objasnjavanja sta je sto. Ne bih rekao da imas neke evze sa Perastom jer bi znala ovo sto Kate prica.
        Glede toga udaljili set se od teme. Po kojem je sluzbenom pravopisu Slavko napisao/ispravio tekst hehehe.
        Znamo mi dobro za vase pokusaje pretvaranja Boke u Zaliv “hrvatskih svetaca” iako niste dali niti jednog/mada se borite se da posvetite Stepinca/
        Prije 100godina za vas se nije znalo osim malo oko Daruvara.
        Primorje je bilo Dalmatia, Slavonija je bila Slavonija a kralj Aleksandar se zajebao i njega i sve nas do danas hehehe
        Adio Mare i tebi

    • kakva glupa kontatacija – pridošlice i dogonje iz Hrvatske i Austrije dodaju i forsiraju kroatizme
      ne mogu da vjerujem da je neko ovako poremecen
      a ako je sve tako, sto da radimo sa druge strane ovi sto se spustaju na more pa nam namecu ekavicu…
      kate to su gluposti koje procas i navodis…
      neka svako koristi svoj jezik i prica kako zeli, nikad se to u Boki nije gledalo, a evo ispada po tebi da se to itekako gleda, sramota i vi govorite o demokratiji i suzivotu i multivjerskom skladu, po ovakvom komentaru od kate ispada da je to sve laz i pretvaranje.
      jadni mi sa ovakvim sugradjanima kada misle o nama tako, sramota

  29. Krst ili Križ svejedno je nije greška oćeš crnogorski oćeš hrvatski, bitna je supština ,i da zvali ga križ ili krst odajemo poštovanje jer svi smo mi hrišćani.
    Neprimjerno etiketiranje “seljačina” i tome slično ovdje nema mjesta draga moja šjora Marija.pozdrav svima i hrišćanima koji imaju krst ili križ, kao i onima drugima, i onima trećima koji su ateisti

  30. blago tebi cim se ti opterecujes.Zasto bi neko ko kaze kriz sad morao da kaze krst,dali ti kazes kriz umjesto krst?????

  31. Zašto se koristi riječ “križ”? U Crnoj Gori je hrvatski jezik u službenoj upotrebi, ali zar su katolici u ovoj Državi samo Hrvati?

    Sve i da su (a nisu – više je katolika Crnogoraca), to nije razlog da se ne upotrebljava crnogorski, kao službeni jezik.

    • u katolickoj crkvi se koristi rijec kriz a ne krst
      seljacine!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      vi ste svi antihristi……

  32. E Slavko, Slavko…brzo li ispravi tekst na nalog/komentar “kotoranina”?
    Kao prvo treba objasniti ne samo kotoraninu da se na CRNOGORSKOM jeziku na kojem je vjerujem pisan clanak(vjerujem da ti Slavko pises CRNOGORSKI) ili SRPSKI gdje nema rijeci KRIZ vec ima rijec KRST.
    Bilo bi pozeljno da se ponovo ispravis i stavis KRST kao sto je i bilo jer je KRIZ koliko je meni poznato hrvatski prevod za KRST.
    Drugo i vaznije, treba znati da se na 6 Dec slavi Sveti Mikule kod Hrvata,
    a kod CRNOGORACA, Srba i mnogo drugih naroda ukljucujuci i Italijane
    se slavi Sveti NIKOLA.
    Kako se katedrala “uvjek” zvala Katedrala Svetog Nikole, a ne Svetog Mikule to bi isto bio neki znak da katedrala nije hrvatska, vec je bila/i ostala/ hriscanska/ sobzirom da je prije 1054godine i podjele hriscanstva/
    takodje za nauciti je da se 6 Decembar slavi i kod nekih Pravoslavnih crkava koje su preuzele vrijeme po Gregorijanskom kalendaru, pa se ne radi samo o katolickom obeljezavanju ovog dana, vec svih onih koji su uvojili Gregorijanski klendar.
    Ostali slavi po Julijanskom kalendaru koji slave dan Svetog Nikole 19 Dec(svakih 126 godina se dodaje jedan dan tako za desetak godina ce se slaviti 20 Decembra).
    Znaci, da bi se pravilno napisao tekst po CRNOGORSKI, molim te vrati rijec KRST umjesto napisane rijeci KRIZ, i ne ljuti se sto ovo moras uraditi osim ako ne mislis da se na CRNOGORSKI, KRST ne kaze KRIZ hehehehehe
    Adio Mare…Adio Slavko …i pazi se da ne postanes podlozan ovima koji smatraju Boku zalivom crvenocrnogorskih Svetaca….hehehe

  33. Nije krst, nego križ, s obzirom da se radi o Katoličkoj Crkvi budite profeionalni pa koristite odgovarajuću terminologiju. Da se radi o svečanosti u Pravoslavnoj Crkvi onda bi bilo korektno reći krst.

    • Svaka cast kotoranine kako ga “zajeba”,
      Vjerujem da tebi kao Hrvatu milije da se upotrebljava rijec “Kriz” umjesto “Krst” ali katolicanstvo nema nikakve veze sa pismom.
      Sluzbeni jezik/pismo rimokatolicke crkve je Latinski a ne Hrvatski.
      Slavko ti je za divno cudo udovoljio vjerujuci da nije razmisljao nego onako impulsivno a mozda i on vise ne zna kojim jezikom se kad sluzi hehehe.
      Ako pogledamo statistiku zadnjeg popisa u Crnoj Gori Hrvata katolika u CG ima mnogo manje nego katolika CRNOGORACA KOJI PISU I ZBORE CRNOGORSKIM JEZIKOM I PISMOM, pa i sa te strane mislim da Slavko treba da upotrebljava rijec KRST ,iako mu je sad tesko da prizna “gresku”.
      Adio Mare, Adio i tebi kotoraninu i samo nastavi da podmeces Slavku posucu te sa malo vode.

        • Нehehehe,
          Marija neka te sram bude kazes “umri u svom nacionalizmu” a ja ti odgovaram da bih to uradio VAZDA u svom nacionalizmu jer volim svoju Crn Goru.
          Sobzirom da tvoje ne/znanje, treba da znas da je nacionalizam koncept koji u sustini predstavlja privrzenost sopstvenom narodu i drzavi.
          Mozda si mi trebala reci da sam “fasista” onda bih te shvatio hehehe.
          Adio Mare, a ti Marija hajde malo smiri strasti.
          Kao sto vidis Kate, koja je sigurno katolkinja iz Perasta vam je potvrdila ono sto sam ja rekao… hehehehe
          Moja draga Marija ja tebi zelim da zivis dugo zdrava i sretna…..i zavidna hehehe

          • ako ti volis Crnu Goru ostavi se Hrvata
            jer je to osnovno pravilo postovanja drugog naroda
            a kako ce ko govoriti ti o tome ne odlucujes
            inace je hrvatski jezik u sluzbenoj upotrebi u CG

      • Bokelji katolici su uvjek govorili križ, i to baš nema veze sa jezicima koje Vi pominjete. Zna se da je za sve katoličke vjernike u Boki to križ, i Slavko je to ispoštovao. Sram vas sve bilo smutljivci jedni!

        • Kotoranine natjerao si Slavka da mijesa CRNOGORSKI i Hrvatski jezik u istom tekstu. Svaka cast na tome.
          Neka vam je to priznanje za trud danasnjih crvenihrvata/ dukljocrnogoraca koji se trude da vam se “uvuku”/ugode iz samo njima poznatih razloga.
          Kao prvo nije istina to sto zboris.Skoro svi skaljarski katolici su zborili
          krst do devedesetih /bas sam pitao jednog Petrovica katolika koji mi je potvrdio/.
          Ako je u tekstu napisano ZA SVE HRISCANE onda niste u pravu, ali sta da se radi kad je ovo nasa stvarnost da popuejte bez popa.
          Bokelji pravoslavci/ siguran sam da su to i vasi predci bili-bar vecine vas / su uvjek govorili KRST, a Sveti Nikola je RIMOkatolicka Katedrala a ne Hrvatska, a vidim da Slavko forsira neko najnovije CRNOGORSKO-HRVATSKO pismo pa da se izvinem na komentaru.
          Neka vam je srecna Slava Svetog Mikule, Kotoraninu, i tebi Marijo kao i ostalima koji slave taj dan u dan sjecanja na Svetog Nikolu.
          Adio Mare, Adio i tebi Marija i hvala za ono “crkni” ….bas hriscanski hehehehe po “Bokeski”

Leave a Reply to Miro Cancel reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

PRAVILA KOMENTARISANJA

Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.

U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.

Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected].