Njegoševe vatre u Kotoru gore nesmanjenim žarom

1
sa konferencije za medije

Sa konferencije

Predstava “Njegoš, vatre” autorski projekat Radmile Vojvodić i Paola Mađelija, koprodukcija cetinjskog Kraljevskog pozorišta Zetski dom i Međunarodnog festivala Kotor Art, pet sezona na međunarodnom festivalu Kotor Art plamti istom vatrom u nekadašnejm starom kotorskom zatvoru u kome se isključivo ekskluzivno izvodi.

U dilemi između kotorskih bedema i ovog prostora pobijedio je negdanji zatvor, kao topos ljudskog grijeha i ljudske patnje, kazala je Radmila Vojvodić novinarima u susret ovogodišnjoj sezoni “Njegoševih vatri” u Kotoru.

Inspirisani i podstaknuti Njegoševim traganjima za odgovorima o biću svijeta i smisla života u kultnom religiozno-filozofskom spjevu “Luča Mikrokozma”, Vojvodićeva i Mađeli su otpočeli traganje “za čovjekom našeg realiteta, demitologizacijom mita o grijehu, izgubljenoj humanosti na ovome svijetu odrezanom od religioznih i filozofskih korjena”.

“U takvom svijetu ponovo tragamo za duhovnim svjetlom, stvaralačkim nadahnućem, za drugošću. To sve jesu i Njegoševe potrage, ali je drugačija perspektiva, aktuelizovana teatarska optika kroz koju smo pokušavali da se nađemo, u pozorišnom procesu, zadovoljni dok radimo. Upravo zato taj stvaralački rezultat vjerovatno i jeste tako trajan”, kazala je Vojvodićeva novinarima.

“Pri nastanku ove predstave desila se alhemija, pronađena je formula koju snivaju producenti i festivali. Ne samo što predstava u svojoj ekskluzivnosti izvođenja traje, nego dolaze i da je gledaju iz godine u godinu ljudi koji ne razumiju jezik, turisti: jedan na prvi pogled hermetičan tekst postao je univerzalno komunikativan teatarski materijal. Zbilja spontano i iz jednog istinski posvećeničkog teatarsko-produkcijskog razmišljanja desilo se nešto krasno i sa tim zdanjem, i sa predstavom, kao i sa glumačkom generacijom, usuđujem se reći najboljom koju je cetinjski FDU izveo na teatarski put”, zaključila je Vojvodić.

“Postoji nešto što u životu, u metafizičkom smislu, otvara i zatvara neke krugove i kauzalnosti”, rekao je Paolo Mađeli, podsjetivši na svoj prvi susret sa literaturom naših prostora, odnosno prevodom Njegoševe “Luče Mikrokozme” na italijanski, koga je, zahvaljujući intimnom prijateljstvu sa Danilom Kišom, pročitao kao vrlo mlad.

“Od tog sretanja sa tim tekstom i zatim prvog putovanja u Crnu Goru, do ove predstave, prošao je cijeli moj život, tako da ona za mene znači jedno životno putovanje, unutra je upakovan čitav moj ne samo umjetnički, nego životni put”, kazao je Mađeli.

On je takođe izrazio divljenje prema glumačkoj klasi koja je po prvi put zaigrala u toj predstavi i predvidjeo da od te generacije pa nadalje, “Crna Gora izvjesno može početi da izvozi glumce, umjesto da ih uvozi”.

1 KOMENTAR

  1. Predstava se mora vidjeti. Ostvarenje koje se pamti. Teatar, katarza, zamišljenost nad životom i samim sobom.

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

PRAVILA KOMENTARISANJA

Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.

U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.

Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je [email protected]