O pucanju na policiju možda neki drugi put

0

Savjet Javnog servisa na jučerašnjoj sjednici nije raspravljao o netačnoj informaciji objavljenoj 5. septembra na Televiziji Crne Gore da je na Cetinju ,,pucano na policiju“, iako je predsjednik tog tijela Veselin Drljević to ranije najavio kao temu ,,na prvoj narednoj sjednici“.

U izvještaju Operativnog štaba Uprave policije, koji je Pobjeda juče ekskluzivno objavila, jasno se navodi da su na terenu kod Belvedera zabilježeni ,,pucnji u vazduh“, a ne na policiju, što je uzaludno pokušavao da dokaže generalni direktor RTCG Boris Raonić.

Iako najavljena, rasprave nije bilo zato što, kako je Drljević objasnio, o tom pitanju Savjet ,,ne može da raspravlja dok ne dobije neki upit iz Javnog servisa ili bilo koje druge relevantne institucije“.

“Ništa nijesmo pričali jer Savjet nije dobio nikakav zvanični zahtjev ili prigovor od bilo koga – ni od medija, odbora niti od neke nevladine organizacije, pa čak ni od Helsinškog komiteta što je bilo najavljeno ranije. Dakle, samo ako neko problematizuje i dostavi zahtjev, mi možemo o tome razgovarati. Ja ne mogu pokrenuti inicijativu da bih o njoj odlučivao. Da bi se izjašnjavali o nekoj stvari, mora da se uvrsti prvo u dnevni red”, rekao je Drljević.

Četiri dana nakon objavljene informacije na RTCG (nedjelja, 5. septembar, 9:25) Drljević je za Pobjedu rekao da ,,Savjet svakom pitanju prilazi odgovorno, te da će i o ovome raspravljati na narednoj sjednici koju će zakazati uskoro“.

Prema Statutu RTCG, generalni direktor je dužan da po osnovu upita obezbijedi sve informacije i odgovore koji se odnose na poslovanje RTCG u roku od dva dana.

Da podsjetimo, Drljević je za Pobjedu 9. septembra kazao da će ,,tražiti odgovore od menadžmenta“.

Odsustvo rasprave na jučerašnjoj sjednici znači da Savjet uopšte nije zahtijevao od menadžmenta informaciju o lažnoj vijesti i načinima na koji je pribavljena. Uprava policije je prije dva dana potvrdila za Pobjedu da je neimenovano lice iz UP ,,usmenim putem“ prenio vijest da je pucano na policiju.

Tek će da se istražuje da li je to neko iz Uprave policije neovlašćeno prenio dezinformaciju koja je mogla da izazove nerede i paniku, ili je neko iz vrha RTCG pogrešnu čuo kada mu je saopšteno telefonski.

Savjet RTCG juče očito nije zanimalo da traga za punom istinom.

Pravnici koje je Pobjeda konsultovala objasnili da Savjet juče nije mogao da donese odluku o plasiranju neistinite informacije, ali da je svakako mogao da raspravlja o tome, bez obzira da li je nešto uvršteno na dnevni red ili nije. Članovi Savjeta imaju prava da postavljaju pitanja menadžmentu, kazali su pravnici i podsjetili na slučaj kada je prošle godine pušten Tompson u jutarnjem programu.

SPORNI UGOVORI I RADNA MJESTA

Marijana Camović-Veličković je postavila pitanje o emisijama ,,Teleskopija“ i ,,Živa istina“. Kazala je da su za emisju ,,Teleskopija“ dobili fakture, ali da je sporno zašto je bivši direktor Javnog servisa do 1. avgusta mjesečno sklapao ugovor u vrijednosti od 2.000 eura, te da je u avgustu to učinio do kraja godine.

“Kada je u pitanju ,,Živa istina“, imamo informacije da je 80 odsto od te emisije išlo autoru, a 20 Javnom servisu. Međutim, nije jasno na što se odnosi tih 20 odsto. Zato smo tražili dodatne fakture”, kazala je Camović-Veličković.

Na sjednici Savjeta usvojen je i prijedlog izmjena i dopuna Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta. Raonić je poručio da neće otvarati nova radna mjesta, već će samo obaviti preraspodjelu u skladu sa procesima rada.

Raonić je rekao i da je previše honoraraca, te da su krenuli u rješavanje problema onih koji su dobijali rješenja, a ne obavljaju taj posao. Takvih ugovora je bilo 70. On smatra da treba preispitati kolektivni ugovor i akt o sistematizaciji.

KO SE BOGATI NA RAČUN RTCG

Camović-Veličković osvrnula se juče i na ugovor o parkingu sa lokalom ,,And One“ koje je sklapao prethodni menadžment.

“On važi do kraja sljedeće godine i po tome 1.470 eura dobija TVCG za 35 parking mjesta. Ako znamo da oni najmanje po 50 centi naplaćuju za sat, onda oni za tri dana bukvalno isplate ono što su dužni da plate Javnom servisu, a ostalo je sve čista dobit. To mislim da dođe po četiri centa, obaveza prema RTCG po parking mjestu mjesečno. Neko je omogućio da se ti ljudi bogate na račun RTCG”, kazala je Camović-Veličković.

Raonić je saopštio da su na osnovu izvještaja procjenitelja došli do cifre.

“Ja sam svakako taj i većinu ugovora preispitao, ali to je samo vrh ledenog brijega. Apsolutno sam saglasan da sve treba da bude predmet dodatnih revizija i analiza. Imaćemo priliku da izaberemo i komercijalne revizore. Finansijsko poslovanje biće predmet svih institucija koje su nadležne da to kontrolišu. I ne samo to, nego i za brojne druge resurse u vezi sa ovom kućom koji nijesu na adekvatan način poštovani”, rekao je Raonić.

NOVE EMISIJE BEZ ZNANJA SAVJETA

Savjet RTCG usvojio je na jučerašnjoj sjednici Programsko-produkcioni plan TVCG, članovima tog tijela zasmetalo je to što ih novi menadžment nije konsultovao kada je uvodio nove emisije i upozorili su ih da se to više ne smije ponoviti.

Usvojen je i prijedlog izmjena Programsko-produkcionog plana kojim je predviđeno da se ponovo emituje emisija ,,Okvir“, ,,Robin Hud“, a uvedene su i nova emisija ,,Naglas“ i link a ,,Crnom Gorom“ sada će se zvati ,,mreža.me“…

Pokrenuta je i priča za rješavanje stambenog pitanja zaposlenih u RTCG i izgradnja stambeno-poslovnog objekta na Starom aerodromu.

Savjet je tražio da se članovima dostave sve odluke ranijeg menadžmenta koje su dosad donošene u vezi sa tim pitanjem, te su kazali da će se ubrzo izjasniti o daljim potezima.

Camović-Veličković pitala Raonića zašto nije pokrenut disciplinski postupak protiv Šuković i Tomaševića zbog incidenta u Cetinjskom manastiru

Zamjenica predsjednika Savjeta Marijana Camović- Veličković juče je zatražila objašnjenje od generalnog direktora Borisa Raonića zbog čega nije pokrenut disciplinski postupak na kome bi se ustanovilo što se dogodilo 1. septembra u porti Cetinjskog manastira, u incidentu kome su prisustvovali urednica dokumentarnog programa Tanja Šuković i kamerman Dragan Tomašević.

Nakon što su pretrpjeli verbalnu torturu, urednica Dokumentarnog programa i producent RTCG su podnijeli krivične prijave protiv sveštenika Srpske pravoslavna crkve, uz tvrdnje da su ih crkvena lica napali dok su bili na novinarskom zadatku.

Camović-Veličković je rekla da je Savjet dobio dopis u kojem piše da zapravo nije urađeno ništa u tom slučaju. Istakla je da je trebalo pokrenuti i disciplinski postupak kako bi se dobilo više informacija, odnosno da li je došlo do povrede radne obaveze.

“Po kolektivnom ugovoru generalni direktor je taj koji pokreće disciplinski postupak. To što u tom trenutku nijesu postojali urednici na raznim nivoima, generalnog direktora nije sprečavalo da ga pokrene, pa da se tokom postupka vidi kakav bi bio zaključak. Mislim da smo zbog toga, što nije urađeno ništa, ostali uskraćeni za nekoliko bitnih informacija. Prvo zbog čega je u tom trenutku direktor produkcije bio sa kamerom Televizije Crne Gore na terenu i da li je praksa da direktor produkcije obavlja taj dio posla”, pitala je Camović-Veličković.

Raonić je na to odgovorio da disciplinski postupak nije pokrenut, jer kad su dobili informacije više nijesu imali zakonski rok da to učine, ali da je zaposlenima ukazano na propust.

“Ljudi koji su zaposleni u Televiziji Crne Gore, njih troje, otišli su na teren, po njihovim informacijama da prave dokumentarni film kojeg nema u produkcionom planu. Otišli su bez službenog naloga, na svoju ruku i ta kamera nije ona koja se koristi u Televiziji”, rekao je Raonić, pojasnivši da nakon tri dana od događaja nijesu mogli pokrenuti disciplinski.

Camović-Veličković mu je na to odgovorila da je zakonski rok za disciplinski postupak 15 dana, a ne tri.

ŠUKOVIĆ: Od incidenta niko iz vrha RTCG sa mnom nije razgovarao

Doskorašnja urednica dokumentarnog programa Tanja Šuković kazala je Pobjedi da od dana incidenta u porti Cetinjskog manastira sa njom niko iz menadžmenta ili uredništva – nije razgovarao.

Šuković je kazala da je odmah nakon incidenta o svemu obavijestila urednika Damira Ramovića, da ga je informisala i o tome da su događaj prijavili policiji. Uprkos obavještenju, odgovora iz RTCG nije bilo, ni od generalnog direktora Raonića, urednice Tomašević ili Ramovića koji je o svemu bio obaviješten.

Tek sljedećeg jutra, iz kabineta direktorice Marije Tomašević zatraženo je od Šuković da napiše izvještaj o događaju. S obzirom na to da je imala zakazan pregled, nakon kojeg je i hospitalizovana, izvještaj nije napisala. Iako je imala i hiruršku intevenciju, niko se iz uprave RTCG nije oglašavao, iako su bili obaviješteni da je, zbog zdravstvenih tegoba izazvanih stresom, na bolovanju.

Umjesto ljudskog kontakta, Šuković je samo dobila obavijest – da je smijenjena sa mjesta urednice dokumentarnog programa i da je prebačena u redakciju Parlamentarnog kanala.

Premijer Krivokapić neinteresantan menadžmentu

Predsjednik Savjeta Veselin Drljević na kraju sjednice ukazao je menadžmentu na grešku koje je uočio u prethodnom periodu: da je 6. septembra prekinuta konferencija za novinare na kojoj se uživo prenosila izjava premijera Zdravka Krivokapića, organizovana dan nakon protesta zbog ustoličenja mitropolita Joanikija na Cetinju.

“Usred izjave prekinut je prenos bez ikakvog objašnjenja. Ja sam morao da prebacim na drugi kanal da bih mogao da pratim”, rekao je Drljević.

Direktorica Televizije Marija Tomašević je to objasnila time što je bilo dogovoreno da pres ide do početka Dnevnika, te da se nije u međuvremenu desio nikakav ,,zemljotres od informacija“.

“Sve što je imao da kaže, premijer je rekao već u prvih deset minuta. Kada su krenula pitanja novinara nijesu mogli navesti da će reći nešto novo. Tako da je bila normalna sječa koja ide pred početak Dnevnika. Radi se o plaćenim reklamama”, pojasnila je Tomašević.

pobjeda

OSTAVI KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

PRAVILA KOMENTARISANJA

Komentari se objavljuju na portalu Skala radija. Odgovorni za sadržaj su isključivo autori napisanih komentara.

U komentarima je zabranjeno koristiti uvredljive riječi, psovke i klevete. Neće se objavit komentar koji sadrži ove elemente kao ni tekst komentara koji sadrži govor mržnje. Ukoliko se dogodi propust pa tekst bude objavljen, moderator je dužan da ga odmah ukloni čim ga primijeti ili mu neko skrene pažnju na sadržaj. Neprimjeren sadržaj će biti uklonjen a autor može biti prijavljen nadležnim organima.

Za eventualne primjedbe i sugestije mejl je skala@t-com.me.